Friday, December 28, 2012

~Hari Berdua-Duaan~

Assalamualaikum...^_____^

Semalam adalah hari berdua-duaan tanpa anak-anak.  Anak-anak masih di rumah mil dan hari ini aku akan menjemput anak-anak pulang.  Minggu depan sudah bertukar rutin kembali.  Adriana kembali ke sekolah.  Sudah semestinya aku yang akan kendalikan anak-anak sepenuhnya di waktu pagi memandangkan asben sudah bekerja shif.  Bangun seawal pagi menyiapkan diri sendiri dan anak-anak dan terus bergegas menghantar anak ke rumah mak dan kemudian baru hantar adriana ke tadika.  Being a supermom!

Ok, berbalik kepada tajuk mengenai hari semalam.  Semalam, aku ke kerja dihantar oleh asben balik pulak berjemput.  Jadi 'mam' semalam.  Kebetulan asben off day dan balik dari kerja malam itu hantar aku ke kerja dan balik asben boleh jemput aku.  Awesome day untuk semalam.

Untuk dua hari nie jealah boleh pegi berhantar balik berjemput.  Minggu depan tak ada lagi.  Sila berdikari sendiri.  So semalam balik kerja pukul 5 asben jemput aku di ofis.  Sebelum balik teman asben dulu gunting rambut then balik rumah siap-siap nak keluar balik untuk berbuka.  Semalam aku berpuasa, itu ajak asben berbuka kat kedai sebab aku malas nak masak.  Pemalas kan?:D Dapatlah makan berdua dengan asben boleh makan beradab, boleh makan bersuap-suap.  Kahhhhh.  Dah lama tak berdating serupa ini sejak beranak dua nie.  Oklah jom tengok gambar di mana kami makan.  Best!!

Masa nie aku sedang menanti asben gunting rambut.  Dah boring aku amiklah gambar.

Aku dan asben makan malam di sini sekali dengan berbuka posa.

Inilah rupanya setelah rambutnya digunting.  Asben aku suruh amik gambar nampak rambut pacaknya.  Heee.  Nak jugak!Layankan laki den nie.  

Sudah semestinya gambar aku kena ada.  Perasan tak t-shirt aku dengan asben sama?Cuba scroll atas balik.  Heee.  Samakan?

Air yang diorder sudah tiba.  Oh sedapnya ioce blended mocca.  Aku yang punya, asben minum air tembikai.

Kat windmill nie ada wifi itu yang dok leka sementara menunggu makanan sampai.

Tudiaaa..Ini makanan untuk asben.  Aku tak tau nama menu nie tapi yang aku tahu ada lamb, fillet o fish, coleslaw and so on.

Keadaan di dalam windmill.  Masa nie amik gambar sebab kat meja sebelah tue ada sambut birthday.

Ini untuk aku.  Nasi goreng cendawan.  Banyak giler makan sampai kenyang giler.  Tapi aku tak sampai tahap gilalah.

Selesai makan mari mula.  Asben mahu pergi kerja mencari rezeki untuk keluarga.  Cewahhh.  Aku masih sempat berposing di kereta walaupun menahan perut akibat kekenyangan terlampau.  Gendang gendut tali kecapi, kenyang perut senang hati..  Gambar aku itu membuktikan aku sangat senang hati.  Heeee.  Sekian entry aku untuk kisah makan-makan.  Sehingga bertemu lagi di lain entry.








                                                                                                                              

1 comment:

Ya ALya said...

alahai...dah la belum makan lagi ni.......terliur tgk....