Showing posts with label Putrajaya 2015. Show all posts
Showing posts with label Putrajaya 2015. Show all posts

Wednesday, June 17, 2015

Hari Terakhir Di Putrajaya

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat petang semua. Hari ini kekenyangan dek kerana makan aje dari pagi tadi. Alahai jangan diikutkan sangat nafsu tu. Hari ni kat pejabat ada potluck itu yang mewah makan. Rezeki kan. Makan-makan sempena menyambut Ramadhan esok. Teruja sangat.

Baiklah, berbalik kepada tajuk entri. Mahu habiskan cerita di Putrajaya secepat mungkin. Kalau ditangguh lagi memang berbulanlah gamaknya terperap. Jadi sabtunya adalah hari terakhir kami di Putrajaya. Pagi-pagi tu adik aku datang sebab nak bawa Nayli mandi pool. Jadi dia orang aje yang turun. Aku duduk kat bilik kemas beg baju. Dalam jam 10 pagi dia orang semua berduyun-duyun naik. Waktu tu aku dah siap. Jadi siapkan anak-anak je.

Anak-anak sudah ready! Amboi Ammar bukan main mulut duck sangat.

Bersama anak-anak.


Yang ini Adriana jadi photoGnya.


Sebelum meninggalkan perkarangan hotel. Bergambar depan pintu masuk.


Bergambar di hadapan Masjid Putrajaya. Gambar ni tak blur sebenanrnya tapi tersalah setting masa hantar dalam emel. Nantilah aku betulkan ye.



Sekali lagi bersama Adriana dan Ammar.


Melihat permandangan Putrajaya.


Kemudian kita orang pergi makan. Makan kat situ jugak.

Menu untuk anak-anak.

Spageti aglio olio untuk aku.

Charcoal burger untuk my lovely husband.

Okey sudah kenyang moh kita pulang.

Pusing-pusing dulu. Lalu depan Ibu Pejabat Kastam.

Dapat tengok pejabat lama KKLW yang sudah berpindah ke tempat baru.


Dari Putrajaya kami menuju ke KLIA 2. Aku ajak asben tengok lapangan terbang baru tu. 


Tengok sekitar lapangan terbang.

Anak-anak tengok kapal terbang.

 Asben suruh anak-anak bergambar di sini.


Dari KLIA 2 kita orang singgah Mitsui Outlet Park.


Ala-ala kat Jepun gitu.


Punya ramai orang dalam Mitsui ni. Tak lama pun kita orang kat dalam tu.


Muka ceria dan kepenatan. Mahu pulang ke rumah. Dah teringat-ingat rumah dah.


Sebelum sampai rumah singgah makan dulu kat kedai tomyam. Kedai makan tu kat area rumah je. Lepas mengenyangkan perut masing-masing kita orang pulang ke rumah dengan senang hati. Itu sahaja maka tamatlah entri kisah percutian singkat dan dekat kami. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



Monday, June 8, 2015

Percutian Singkat @ Putrajaya

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat pagi isnin. Kembali lagi pada hari  ini dengan entri yang sudah ditaip awal. Cuma diauto publish. Jadi entri ini bukan ditaip pada waktu bekerja ye. Sila ambil maklum. Huhuhu...

Entri kali ni mengisahkan percutian singkat dan tidak dirancang pun. Buat keputusan isnin lepas hari pertama cuti sekolah. Kebetulan asben ada meeting khamis dan jumaat jadi asben kata teruslah kiranya bercuti. Aku terus mohon   cuti. Selasanya hari jadi aku dan masa tu baru booked hotel. Asben booked dekat IOI Palm Garden. Dekat dengan IOI City Mall. 

Hari rabu sebelah malam dalam jam 9 kita orang bertolak ke Putrajaya. Sampai Putrajaya tepat 12 tengah malam. Esoknya khamis seharian aku dan anak-anak duduk di hotel je. Makan, tidur. Tidur, makan. Aku bawak macam-macam bekalan makanan termasuklah nasi dan sambal sardin. Sebelah malam barulah asben bawak jenjalan. Ke manakah?

IOI City Mall ler. Dah duk dekat tak pi memang tak patut.

Pertama kali sampai. Asalkan sampai. Huhuhu...

Dalam mall. Inilah rupanya. Besar jugak. Kejung kaki berjalan.

Nampak Magnum. Eh tak ramai orang. Tempoh hari masa pergi pesta buku singgah kat Mid Valley tak dapat rasa. Ramai orang. Beratur panjang. Siapa yang nak?? Aku tak nak. Hehehe...

Bayar dulu kemudian pilih tiga jenis bahan yang nak ditabur atas aiskrim. Ada kacang, badam, macam-macam. Pilih tiga je. Jangan nak lebih-lebih.

Kemudian pilihlah coklat apa yang kita mahu.

Taraaaa. Inilah rupanya.

RM9.90 ye seketul tu. Jadi kita perlu senyum tanpa perlu berkata-kata.

Sebelum keluar sempat bergambar di depan kedai.

Duduk kat luar untuk menikmati aiskrim seketul tu. Nampak aku dok pegang. Sayang nak makan. Hahaha..Gilir-gilir gigit aiskrim seketul tu empat beranak. Asal merasakan.

Sambil makan menikmati permandangan air pancut. 

Empat beranak yang sudah selesai menghadamkan aiskrim mahal.

Dari IOI kami ke Taman Warisan Putrajaya untuk makan malam. Makan nasi ayam, satay kajang dan nasi goreng cili padi.

Cendol ni untuk aku. Sedap baq hang. Termengah-mengah nak menghabiskannya. Itu dulu entri pertama percutian kami empat beranak. Bersambung lagi. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim