Thursday, January 5, 2017

Wishlist Kedua - Auto Gate Terlaksana

Assalamualaikum.

Hai.

Entri pertama untuk hari ini. Semalam sempatlah menulis blog sementara melepak di kedai mamak. Waktu itu menunggu Ammar keluar dari sekolah, kami lepaklah dulu. Minggu ini Ammar balik awal. Baiklah, untuk meneruskan entri yang sekian lama tertangguh. Lama jugak terperap dalam draf. Entah kenapa tidak datang mood nak tulis entri ini. Tapi memandangkan sudah tersimpan lama dan penat saja aku beria amik gambar, makanya aku tulislah juga.

Tahun lepas, ini dikirakan impian kedua kami suami isteri yang dapat direalisasikan. Kebetulan rezeki datang tepat pada waktunya. Alhamdulillah. Alasan lain yang menguatkan untuk pasang auto gate ini sebab memudahkan aku yang selalu pulang bersama anak-anak. Itulah husband beria nak pasangkan juga.

Hal auto gate ini memang sepenuhnya husband yang uruskan. Dari survey tempat yang berbaloi harganya hinggalah pemasangannya. Aku tak amik port pun. Tahu-tahu dia datang pasang aje. Ngada-ngada sangat.

Sewaktu proses pemasangannya. Aku tinjau dari dalam saja.

Berselirat wayar.

Jenuh nak mengemas lepas selesai pemasangannya.

Pasang plug kat dalam juga.

Wayar yang terpaksa lalu di luar. Takkan nak tebuk tiles kan. Terselindung pun. Tidaklah sakit sangat mata memandang.

Kotak auto gate.

Inilah segala bagai. Aku pun tak tahu namanya.

Dapatlah buat sekali loceng di luar. Selalu guna yang beli kat Mr.Diy. Kejap-kejap rosak. Aku pun tak tahu ada loceng. Husband tak cerita pun. Saja nak buat kejutan. Itulah antaranya impian kami yang telah direalisasikan pada tahun lepas. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


2 comments:

Masitah Samsudin said...

Alhamdulillah...

adianiez AIDA said...

rumah da cantik.
ari tu aida gi umah member kat jalan depan tu, da tak cam umah fida mana satu.
terbaik la gate ni.
umah aida di durian tunggal tu in shaa Allah akan di auto kan.
tapi lain tahun la.
sebab lom duduk tetap situ.