Pages

Friday, January 27, 2017

DAY 22 : 31 Days Challenge By JDT Blogger - Bila Start Berblogging

Assalamualaikum.

Hai.

Selamat petang semua. Jumaat kembali lagi. Tadi plan nak keluar tapi sudahnya tak jadi atas sebab-sebab tak dapat dielakkan. Malas nak cerita. Sebabnya menyakitkan hati. Baiklah, semalam serius tak sempat nak siapkan entri ini. Aku sempat tulis tajuk kemudian aku log out dan terus membawa ke malam.

Semalam aku puasa, jadi balik dah berposak nak siapkan makan berbuka. Lepas berbuka aku kemas-kemas dapur kemudian suami pun balik. Mood pun tak sampai nak menulis. Sudahnya, tidurkan si Ammar dengan aku sekali tertidur sampai ke pagi.

Berbalik pada tajuk di atas. bila start berblogging? Tajuknya sangat menarik. Aku mula berblogging tahun 2009. Aku berblogging selepas aku lahirkan anak sulung. Masa itu memang sudah ada blog. Suami aku yang mula-mula berblog pasal projek cendawannya. Kemudian aku pula menjual baju kanak-kanak. Ada juga blognya. Dan akhir sekali aku tubuhkan blog ini lepas seronok tengok orang lain tulis cerita di blog. Blog umpama diari harian.

Itulah tarikh aku mula-mula berblog. Entri pun alahai...Belum tahu cara-cara nak menulis pun iye jugak.

Di bawah ini, adalah koleksi header blog aku yang pernah aku guna. Aku memang simpan. Ada yang aku buat sendiri dan ada yang kawan aku tolong buatkan. Header yang senang-senang aku buat sendiri. Kalau yang crop bagai itu memang kawan aku buatkan. Dia memang terror.

Ini aku buat.

Yang ini pun sama.

Sama jugak.

Yang ini aku buat tapi aku tak guna pun.

Ini pun aku tak guna sebab aku yang buat. Tak cantik.

Ini kawan aku buatkan.


Ini pun kawan aku yang buat. Kalau aku memang tak reti.

Ini header mula-mula.

Ini pun kawan aku yang buatkan.

Itu sahaja coretan untuk hari ini. Bersambung lagi di entri yang lain. Tak ada mood sebenarnya. Hatiku sebal kemabal. Hilangkanlah rasa ini secepat mungkin. Sekian dan wassalam.

#jdtblogger    
#31dayschallengebyjdtblogger


Salam pena,
Fyda Adim








2 comments:

SalbiahM said...

Lapan tahun...lama tu.Saya pun blogging sebab tengok best je orang share cerita diorang. Tulis je walaupun tak tau ada orang baca ke tidak

ibuayu said...

akakbr tukar header sekali..lupa lak nak simpan yg lama tu huhu