Wednesday, January 4, 2017

Bila Sekolah Sudah Bermula

Assalamualaikum.

Hai.

Selamat pagi semua. Hari ini dah masuk hari kedua sesi persekolahan bermula. Aku masih lagi bercuti. Nikmat yang tidak terkata bila bercuti ni. Keseronokkannya lain macam.

Semalam hari pertama anak-anak bermula dengan baik. Begitu juga maknya. Seminggu pertama maknya begitu supportive. Anak-anak bawa bekal ke sekolah. Orang yang paling happy adalah Kakak Nana.

Bekal anak semalam. 

Anak-anak bersarapan dengan jayanya.

Sebelum keluar rumah harus bergambar dulu. 

Awal pagi sudah keluar rumah.

Aku hantar Adriana hingga ke dewan.

Kemudian daftar tadika untuk Ammar pula.

Sementara tunggu Adriana, aku makan tengahari. Minggu ini husband cuti lagi. Aku bolehlah lagi.

Sebelah petang hantar Adriana sekolah agama.

Adriana sudah masuk dewan.

Ini pula menu untuk hari ini. Adriana request nak nasi goreng.

Melayan anak-anak bersarapan. Untuk dua hari ini tidak ada suasana huru-hara lagi. Masih lagi terkawal. Seronokkan bila mana kita dapat uruskan anak-anak. Semoga urusan aku untuk menguruskan anak-anak dipermudahkan. Amin.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim

No comments: