SUKA ENTRY DI SINI???

Sunday, October 12, 2014

~Setengah Bulan Gaji~

Teks : Fyda Adim
Foto : Carian Google

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat pagi semua. Salam ahad. Seronok tiga hari di rumah dan esok aku masih lagi bercuti. Guna cuti rehat yang berbaki nyawa-nyawa ikan. Nak tak nak kena juga luakkan cuti rehat yang ada sebab ada urusan keluarga.

Seperti yang sedia maklum, jumaat lepas adalah hari pembentangan bajet 2015. Seronoklah sebab boleh fokus tengok kononnya. Maklumlah cuti. Selalunya tidak berkesempatan sebab hari bekerja. Pada awalnya berguling depan televisyen usai membedal pisang goreng cheese. Empat beranak makan hingga licin.

Pada awalnya, mataku galak lagi tapi entah bila boleh terlena. Sedar-sedar sesi pembentangan pun sudah habis. Berapa lama aku lena tu? Nikmat sungguh bila dapat melelapkan mata sebentar. Bukan senang nak dapat masa-masa macam itu. Sebaik aku jaga, tanya suami apa cerita. Jawabnya setengah bulan gaji je. Okeylah tu, daripada tak ada kan. Alhamdulillah. Bersyukurlah dan jangan sesekali merungut. Takut lupa diri. Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,






                                                                                                                     


2 comments:

monalita mansor said...

tahniah lerrr...boleh le belanja kami...

adianiez AIDA said...

syukur...
ada la skit rezeki aida & asben, masing-masing nak byr road tax livina dan belanja kakak-kakak naik skola nanti :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart