SUKA ENTRY DI SINI???

Thursday, October 23, 2014

~Bersantai Di Rumah~

Teks : Fyda Adim
Foto : Carian Google & Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat malam semua. Hari ini betul-betul sibuk sejak dari pagi usai Subuh hingga ke malam. Tak ke mana pun cuti Deepavali ni. Hanya bersantai-santai di rumah. Tak santai pun sebenarnya. Buat kerja rumah. Kalau dapat bersantai, bergolek-golek sambil menonton televisyen. Bahagianya dunia.

Memang tak dapatlah detik-detik itu. Kalau bergolek maka tak berasaplah dapur. Jadinya memang banyak kerja satu hari ini. Ini pun taip entri ni guna hp sambil berbaring.


Sarapan pagi nasi goreng sardin dan keow teow goreng kerang. Masak banyak jadi bawak makan ke tengahari.


Selesai di dapur, bersihkan habuk-habuk. Sekian lama tak bersihkan.


Kemudian, selesai membuang habuk, aku menyapu. Satu rumah. Dari dapur hingga ke ruang tamu.


Bila dah habis menyapu, maka mengemop pula.


Projek di petang hari. Chistart. Nak buat crust shell nya dulu.


Kemudian, tiba-tiba terajin nak meroti. Pertama kali buat roti. Selalu beli je kan. Bila google nampak ramai orang buat roti sendiri. Jadi hati membuak-buak mahu mencuba.


Ini roti loyang kedua. Buat dua loyang sebab tak puas hati dengan roti loyang pertama. Mula-mula tu rotinya tak gebu. Kali kedua baru lembut sedikit. Kena cuba lagi.


Kemudian untuk makan malam, aku masak nasi minyak, ayam masak merah dan acar timun.


Sepanjang aku kat dapur, budak ni tak habis membongkar. Dah tidur pun kat sebelah aku ni. Keletihan.

Itu sahaja entri untuk hari ini. Pelbagai kerjaan bila duduk di rumah. Takkan pernah habis. Okeylah, itu sahaja entri tengahmalam daripadaku. Akhir kata, happy deepavali untuk kawan-kawan India. Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,
Fyda Adim
posted from Bloggeroid

2 comments:

Miz Eija said...

Salam perkenalan sis... wah rajin nya,, dalam sehari byk masakan yang dibuatnya... roti kedua tu letak cheese ke?? bahan dah ada tapi belum buat :)

adianiez AIDA said...

wow! rajin nyer...
aida dok layan anak2 dara exam aje 1-2 minggu ni. dapur kurang berasap...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart