SUKA ENTRY DI SINI???

Monday, October 20, 2014

~Bila Mak Tak Pandai Bersolek~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat pagi semua. Entri ini adalah auto post. Jumaat lepas anak aku, nana ada masuk tarian sempena sambutan Hari Kanak-kanak. Awal-awal lagi nana dah beritahu aku dia kena mekap. Aku cuma angguk sahaja.

Beberapa hari sebelum menjelang jumaat, adriana buat permintaan lagi dekat aku. Alahai anak. Mak awak ni tak reti mekap pun. Jadi dia buat permintaan pada bibiknya iaitu adik ipar aku. Sekali kejut je adriana dah buka mata. Tahu pagi tu nak bermekap. Kalau lambat memang tak ada sape nak melayan. Masing-masing nak kerja. Aku memang serah bulat-bulat pada adik ipar.

Ini sesi permulaan. Aku sempat snap satu gambar je sebelum pergi kerja.

Gambar ini adik ipar hantar melalui whatsapp.

Selesai bermekap. Memang suka adriana. Dia bab-bab mekap memang minat. Tapi bukan ikut aku ye. Aku memang tak bermekap. Entah tak biasa dan tak minat. Paling simple pun berlipstick. Itu pun kadang tak pakai pun.

Selesai bermekap haruslah bergambar. Itu kepala Nayli. Hehehe. Itu sahaja entri kedua untuk hari ini. Bersambung lagi dengan entri yang lain. Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,






                                                                                                         


1 comment:

Mommy Nia said...

syoknya main mekap2, habis la anak saya kena kerjakan nanti bila dia dah besar. sekarang baru setahun

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart