Pages

Monday, October 28, 2013

~Sambungan Aktiviti Hari Sabtu~

Assalamualaikum..

Ok, ini entri kesinambungan dari entri sebelum ini.  Nak cerita sekali panjang berjela macam karangan pula.  Dengan gambar lagi.  Terpaksalah buat berlainan entri tapi masih berlaku pada hari yang sama.  Selepas Isyak, kita orang keluar menuju ke rumah pengantin.  Semangat nak tengok pengantin berarak.

Enti pendek maka mari cerita berdasarkan gambar-gambar yang ada.  Aku awal-awal dah siap sebab konon malam tu pakai shawl.  Fuh fikir dua kali nak pakai shawl ni.  Bawal tetap di hati.  Belit-belit shawl yang merimaskan aku.

Anak-anak dah siap dulu.

Tengok shawl aku yang dibelit macam rupa apa ntah.  Rimas ok.  Nak cakap sekali lagi bawal di hati.  Huhu..

Aku dan anak-anak.

Kami berjubah abang rahman.  Kan mira mokhtar dan nor.  Dah lama tak sebut abang raman.

Apa aje kerjaan budak-budak ini.  Yang ammar tu dok melompat sorang-sorang.

Masa ni dah sampai rumah pengantin.

Masing-masing dok menghirup sup.  Memang sedap hingga menjilat jari tapi aku tak sempat nak jilat jari pun.

Tengok SIL aku.  Bukan main.  Sedapkan??Ada macaroni.  Cuba kalau kita masak asal tak sedap.  Nanti kita try ek.

Makanan aku dengan ammar.  Ammar konker mee hoon.

Inilah suasana malam itu.

Ada bunga api.  Meriah sangat.  Ammar masa ni dah dok celah ketiak.  Kalau boleh nak masuk dalam kain.

Pengantin perempuan sudah bersedia mahu diarak.

Inilah kedua mempelai.  Gambar jauh sebab aku dok luar.  Nak masuk ramai orang.  Baiklah aku berdiri setakat itu jelah.  Itulah kisah aku sepanjang hari sabtu.  Majlis resepsinya berlangsung semalam tapi tak banyak gambar sebab hujan lebat.  Aku nak mengawal nanammar lagi.  Memang tak sempat nak main snap-snap.  Tapi akan diceritakan juga kisah semalam.

Tunggu.  Sekian dulu.

Publish!!







                                                                                                       

1 comment:

Cho Zila said...

alamak meriah weh... syiok tengok pengantin pakai cam gitu tak senang nak tengokkan.. kalau pertandingan pakaian beragam derler kot.. dulu2 zaman 70 atau 80an punya pengantintu...
meriah sesangat sder bunga api bagaikan.. tahniah untuk pengantin...
okjer bertudung shawltu...