Thursday, January 3, 2013

~Transit Untuk Adriana~

Assalamualaikum...^-^

Entry kedua untuk hari ini.  Kalau tadi pagi entry aku yang beremosi marilah kita lupakan.  Aku hendak buka lembaran yang baru.  Lupakan ok.  Aku nak cerita mengenai adriana lagi.  Malam tadi aku sempat update mengenai hari pertamanya semalam di tadika barunya.  Semuanya berjalan lancar semalam.  Permulaan hari yang sangat baik.

Mulai tahun ini jikalau tidak ada aral melintang, selepas pulang dari tadika pagi adriana akan ke transit.  Adriana tidak lagi balik ke rumah mak aku.  Sebab apa?Aku tak nak mak aku penat jaga anak-anak aku.  Masa pertama kali aku menyatakan hasrat aku untuk hantar adriana ke transit memang mak aku tak setuju.  Tapi sudah tiba masa mak aku berehat.  Ini pun aku tunggu masa untuk hantar ammar.  Tapi tunggu dulu sebab kesian pulak kat mak ayah aku sebab dia orang jaga anak-anak aku dari kecil.  Lebih-lebih lagi adriana.  Mesti lagi terasa.  Mak aku pun sekarang asyik tak sihat tapi mak aku asyik dok terkenangkan pada cucu-cucunya.

Itulah sebabnya aku hantar adriana ke transit.  Mak aku jaga ammar jealah buat masa nie.  Tak adalah letih sangat dan ammar pun sekarang tengah lasak.  Nak hantar ammar ke taska mak aku kata kecik lagilah, itulah inilah.  Serba salah dibuatnya.

Inilah transit adriana lepas balik tadika pagi.  Cikgu tadika lama adriana yang buat.  Bersyukurlah sangat-sangat bila aku ternampak post cikgunya di fb yang mengatakan dia buat transit di tadika.  Aku memang nak cari yang berdekatan dengan tadikanya sekarang dan dekat area rumah mak aku.

Setelah dibincangkan hal ini, aku dan asben sebulat suara menghantar adriana ke transit.  Kat transit nanti cikgunya bolehlah ajar apa yang patut.  Adalah sedikit aktiviti di sini dan adriana boleh berehat.  Aku pun dah berbincang dengan cikgunya lepas balik tadika pagi cikgunya yang akan menjemput adriana dari tadika dan bawa ke transit.  Adalah sedikit tambahan yuran untuk transport.  Tak kisahlah janji tak kacau waktu kerja aku.

Ini dalam kereta lepas aku jemput adriana dari transit.  Letih betul nie padahal belum belajar pun semalam.

Ammar macam biasa.  Sibuk dengan aktivitinya sendiri.

Yuran transit sudah pun dijelaskan.  Untuk bayaran transit sebanyak RM120 dan bayaran transport RM15 dan jumlahnya RM135.  Alhamdulillah settle lagi satu perkara.  Awal tahun bermain dengan duit saja.  Jadi hargailah duit yang kita ada.  Heeee.  Sekian dulu entry yang mengisahkan hal adriana.  Nanti update lagi dengan cerita-cerita yang lain.  Till then, love AA.







                                                                                                                     

2 comments:

Cho Zila said...

awal tahun kan itulah macam2 nak dibuatkan... harap2ler semuanya berjalan dengan baik hingga akhirnyakan...

Jue @ atanayuiman said...

samala kita. tahun ni pun jue stat anta iman full day. sian kat mak ayah yg tak sihat kan. hopefully adriana leh biasakan diri dan berdikari nnt.