Wednesday, January 2, 2013

~Cerita Hari Pertama Adriana~

Assalamualaikum..^___^

Selamat malam.  Jam sudah menunjukkan pukul 11.15 malam.  Barulah aku berkesempatan nak update blog.  Aku tidurkan anak-anak dulu tadi barulah boleh menghadap depan pc.  Tadi siapkan anak-anak dulu.  Suap makan, bagi dia orang penat bermain baru ajak tidur.  Pukul 9 tadi aku dah ajak adriana masuk tidur.  Nasib senang malam nie dia tidur.  Si adik pulak yang dok ligat.  Berpusing satu katil.  Dalam gelap pun boleh terlompat-lompat.

Siang tadi daftar adriana di tadika barunya.  Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar.  Adriana pun ok jea.  Seronok jea bila dengar bukak sekolah.  Aku cakaplah pada nana tadi hari ini hari pertama nana sekolah.  Itulah yang dia ulang cakap aku satu hari tadi.  Cakap pada papa, pada nenek dan pada atok.

Pagi tadi keluar rumah pukul 7.30 pagi sebab aku cuti dan asben pun keje petang.  Jadinya kami boleh menghantar adriana untuk daftar.  Keluar rumah naik kereta asing.  Sejak ada kete sendiri semua kena buat sendiri.  :-(  Asben hantar adriana dulu ke tadika, aku ke rumah mak aku untuk hantar ammar.  Sudah hantar ammar baru aku ke tadika adriana.

Adriana sudah 5 tahun.  Tak sangka dah besar anak aku.  Macam tak percaya pulak.

Wajahnya pagi tadi.  Adriana 5 tahun, maknya 30 tahun.  Kalau ikut tahun.  Besday kami masing-masing belum tiba lagi.  Ngerinya tengok angka itu.  Heeee.

Aku sudah sampai di perkarangan sekolah.  Aku parking kat luar jea.  Kang masuk dalam aku tak reti parking pulak.

 Ini sesi daftar.  Macam biasa aku sempat snap gambar.

 Bayaran untuk tadi.

Senyum jea.  Adriana di dalam kelas.

 Apalah kerjaan dua beranak nie.

Papa suruh kendong beg, yang adriana nak tarik beg.  Maknya snap gambar.  Hari ini balik awal lepas settle bayar yuran dan daftar dah boleh pulang.  Lepas settle kisah di tadika kita orang pegi breakfast pulak.

Resit dari tadika untuk bayaran tadi.  Alhamdulillah settle satu perkara.  Lepas dari balik tue aku balik rumah kejap then hantar adriana ke transit pulak.  Nanti aku ceritakan kemudian tentang transit untuk adriana.  Chow cin cau.  Nak tido dulu mata dah nak terkatup nie.  Till then.





                                                                                                                      

1 comment:

atanayuiman @ Jue said...

murahnya tadika cina kat sana kan.. best la kak! kat sini semua mahal2... huhuhu mesti best adrianna leh ckp mandarin nnt.