Pages

Wednesday, February 8, 2017

Majlis Resepsi SufiAnis Di Gombak

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa.

Hai semua.

Bismillah. Selamat pagi semua. Bersambung lagi dengan cerita orang kawin yang tak habis-habis. Entri ini sambungan dari entri semalam. Sesiapa yang belum baca entrinya, bolehlah baca di SINI. Sebelum itu, ini adalah entri yang aku tulis malam tadi ye. Seperti biasa, entri scheduled. Haraplah maklum.

Sabtu, 24 Disember 2016 adalah majlis resepsi sebelah perempuan di Gombak. Aku dah tak ingat nama tamannya. Aku ingat Gombak aje. Pagi itu, kami hanya bersantai-santai dulu di homestay memandangkan majlis ke rumah perempuan sebelah tengahari. Lepas makan tengahari macam tu. Pagi itu kami disediakan sarapan oleh tuan rumah. Nasi lemak ada, roti canai pun ada. Perut dah kenyang, masing-masing bergolek sementara nak menunggu waktu.

Ini masing-masing sudah siap bergaya. Temanya merah. Sejam masing-masing nak siap. Aku tidaklah ambil masa sejam. Bukan bermake up bagai pun.

Gaya tudung tu anak-anak buah aku yang membegakan. Aku macam berserah aje.

Merah semuanya.

Budak-budak sudah excited.

Sebelum keluar, kami bergambar dengan pengantin dulu.

Suka tengok gambar ini.

Semuanya pangkal A. Afiqah, Amirah, Alfidah dan Adibah.

Pengantin mahu berarak.

Masa ini sudah tiba depan rumah perempuan.

Makan beradab.

Aku dan anak buah, Amirah.

Kami sudah ada di meja makan.

Sebelum pulang bergambar dengan pengantin dulu. Aku tak boleh tunggu, nak kena balik dulu sebelum kakak sepupu aku sebab ada urusan di Melaka. Aku nak siapkan macam-macam.

Aku dan suami sebelum bertolak pulang ke Melaka.

Lebuh raya yang lengang. Sebenarnya ikut jalan lain sebab jammed masa nak keluar mana entah. Kan esoknya Christmas.

Selamat sampai Melaka lebih kurang jam 7.00 malam. Nak masuk tol pun punya banyak kenderaan. Kita orang balik rumah dulu, kemudian aku bersiap-siap angkut barang ke rumah kakak sepupu aku. Macam biasalah, aku sibuk dengan barang candy booth. Begitulah ceritanya. Nanti bersambung lagi dengan entri majlis resepsi sebelah lelaki. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: