Monday, February 20, 2017

Keluar Tanpa Anak-Anak

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Hai semua.

Isnin kembali lagi. Moga tiada yang melalui isnin biru ye. Rutin seperti biasa. Bangun pagi siapkan sarapan dan bekalan anak-anak. Setakat ini anak-anak bawa bekal ke sekolah. Kalau datang malas aku tepis juga sebab rasa tidak sampai hati menyelinap dalam diri.

Hari ini aku berpuasa jadinya tidaklah aku ke mana-mana. Hanya duduk di tempat dan buat kerja. Hari ini lebih kepada melayan perasaan sendiri sambil bermuhasabah diri.

Jumaat lepas, aku kan cuti. Jadi hari itu aku meluangkan masa berjalan-jalan dengan suami. Anak-anak sekolah jadi tidaklah timbul perasaan tidak sampai hati pada diri.

Jam 12 keluar untuk makan tengahari.

Makan kat sini. Lauknya pelbagai hinggakan aku rambang mata. Selepas makan suami terus ke masjid. Aku hantar suami kemudian balik rumah mak jap untuk bersolat.

Aku dan suami di Dataran Pahlawan.

Apa lagi tengok wayanglah kita. Jenuh memujuk sebab suami tak layan cerita melayu. Selalu aku ikut dia tengok cerita omputih. Kali ni atas permintaan sang isteri. Hehe...

Orang tak ramai. Waktu bekerja tapi kita orang siap dah beli online. Senang. Sampai-sampai tunjuk aje.

Balik tengok wayang aku singgah kedai bakeri. Mahu beli butter. Lepas tengok Syurga Yang Tak Dirindukan 2, aku kemurungan. Suami ejek aku. "Laaa, itu pun nak nangis."

Dari kedai bakeri singgah makan di Bukit Baru. Keow teow basah yang sedap hingga licin pinggan. Hehe. 

Sesekali dapat meluangkan masa bersama pasangan adalah waktu yang terindah. Boleh mengimbau zaman-zaman bercinta dulu kan. Alangkah manisnya. Hehe.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim

No comments: