Wednesday, February 1, 2017

Travelog : Pulau Langkawi - Selamat Tinggal Langkawi!

Assalamualaikum.

Hai semua.

Entri kedua untuk hari ini. Sudah masuk bulan Februari tapi cerita bulan Disember tahun lepas belum sudah diceritakan. Entri ini adalah entri penutup untuk keisah percutian aku dan keluarga ke Pulau Langkawi pada Disember lalu. Baiklah habiskan sekarang. Sudah tidak lalu nak menulisnya lagi. Aku yang menulis pun sudah terawang-awang apa entah lagi yang membaca.

Hari terakhir kami di Langkawi. Serius aku sedih. Entah kenapa. Yelah, pulau itu rasa tenang sekali. Aku tak tahu auranya kenapa sampai begitu sekali. Hari terakhir kami hujan turun renyai-renyai. seolah-olah mengerti perasaan yang menghantui ketika itu.

Sebahagian beg yang sudah dikemas malam sebelumnya. Kena berkemas malam sebab flight kami awal pagi. Tak ingat dah jam berapa. Dalam jam 9.30 pagi ke 10.00 pagi macam tu.

Sebelum meninggalkan bilik, haruslah berswafoto sekeluarga.

Kemudian kami bersarapan.

Asben yang rakamkan foto ini.

Sudah sampai masanya untuk melangkah keluar dari tempat ini.

Bersantai kejap. Aku pun dah lupa motif duduk kat sini pasal apa.

Masa untuk check out.

Papa dan anak-anak.

Kami sampai di airport ketika hujan renyai-renyai pada waktu itu.

Masa untuk check in luggage. Kena isi borang sebab mykid budak berdua tertinggal. 

Dari jauh sudah kelihatan pesawat yang akan menerbangkan kami ke KL. Aku part naik flight memang gerun.

Ready untuk naik pesawat.

Nana duduk dengan mama.

Ammar dengan papa. Bak kata Ammar, lelaki dengan lelaki.

Untuk hilangkan rasa takut. Waktu kapal terbang nak naik aku pejam mata. Laki aku sibuk panggil suruh bukak mata. Dia tak tahu aku dah baca macam-macam doa.

Alhamdulillah. Selamat mendarat. Baru boleh senyum.

Tunggu beg pulak.

Asben panggil uber untuk ke KL Sentral.

Kepenatan masing-masing.

Tengok betapa lentoknya si Ammar.


Menuju ke KL Sentral. Tiba di KL Sentral ada kejadian di luar jangkaan berlaku. Nanti ada masa aku ceritakan. Memang masa banyak terbuang kat KL Sentral.

Kemudian singgah Cyberjaya. Sebab berjaya menyelesaikan masalah di KL Sentral asben belanja aku makan nasi arab.

Sedap rupanya.

Ini pun sedap.

Ini menu asben. Sedap jugak. Aku, semuanya sedap. Hehe. Itulah ceritanya. Lepas makan kami meneruskan perjalanan balik ke Melaka. Dengan ini, tamatlah entri percutian aku sekeluarga ke Pulau Langkawi. Semoga ada peluang dan rezeki untuk ke tempat lain pula. Sekian dan wassalam.

Sapam pena,
Fyda Adim


2 comments:

Hernee Nazir said...

alahaiii.. saya punya travelog ke bandung bulan 10 pun tak siap2 aduii

adianiez AIDA said...

lega lah tu masalah KL sentral settle dgn positif.
kenyang perut dgn nasi arab.
alhamdulillah :)