Pages

Sunday, February 5, 2017

Berhenna Dengan Syafika

Assalamualaikum dan Hai.

Selamat malam semua. Baru ada masa mahu menulis di sini. Tadi seharian melepak depan televisyen melayan sakit pinggang dan sakit perut. Keletihan semalam masih bersisa dalam diri. Tapi rindu pula mahu menulis. Itulah yang gagahkan juga diri malam ini.

Cerita ini sudah berlaku dua bulan yang lepas. Entri basi tapi masih lagi boleh dihadamkan. InsyaAllah tak sakit perut walaupun basi. Cuma mungkin sakit hati sebab cerita lama. Kahhhh. Bulan Disember lepas, anak buah aku yang kedua melangsungkan perkahwinannya.

Jadi, yang bukan pengantin pun sibuk juga nak berhenna bagai. Haruslah kan nak memeriahkan majlis. Saja suka-sukakan. Kebetulan pula bekas cikgu tadika Ammar ada buat henna. Aku terus roger cikgu dia. Seperti yang dijanjikan dia pun datang rumah setelah beberapa kali kita orang mengubah tempat dan masa.

Tangan pertama.

Teruja betul tengok dia lukis dengan pantas.

Tangan anak-anak buah aku.

Tangan kanak-kanak pula.

Cantikkan.

Meriah tangan. Kebetulan aku pula meraikan ulangtahun perkahwinan ke sepuluh masa tu. Jadi fefeling pengantin baru sepuluh tahun. Pada orang Melaka, sesiapa yang berminat untuk berhenna bolehlah pm tepi pada empunya diri di FBnya.

https://www.facebook.com/ieka.viansa.5

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim



1 comment:

LYAfrina said...

last pakai inai time kawen dulu..hehe