Wednesday, February 15, 2017

Kembali Dari Menyepi

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Hai.

Seminggu menghilang. Sepi. Tanpa ada coretan di sini. Ceritanya ada. Sentiasa ada. Namun kesibukan mengatasi segalanya. Sejak kebelakangan ini saya terlalu sibuk. Sibuk dengan urusan dunia dan perkara yang tidak bermotivasi langsung. 

Kena seimbangkan balik dengan urusan akhirat juga. Allahu. Adakalanya selalu merungut tidak cukup masa kan. Masa itu ada cuma kita yang tidak pandai membahagikan masa. Kalau kita kurangkan dan tidak leka dengan perkara-perkara lagha, pasti kita punya cukup masa.

Rasanya kena buat jadual harian aku supaya masa aku mungkin lebih teratur. Syaratnya aku kena disiplin. Kalau tak disiplin, tak guna juga kalau kau buat jadual bagai nak rak.

Pagi ini hati dirundum pilu. Terbaca coretan seorang mak pada arwah anaknya sempena ulangtahun kelahiran anaknya hari ini. Entah kenapa air mata sudah bergenang di tubir mata tatkala aku membaca coretannya di ruang muka buku. Al-Fatihah buat arwah anaknya.

Itu sajalah titipan pagi ini. Mencari mood untuk memulakan kerja setelah dua hari tidak masuk pejabat. Mood sekejap ke laut dalam dan sekejap ke langit lazuardi. Bertabahlah. 

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


3 comments:

Kakcik Nur said...

Semoga Allah SWT mempermudahkan segala urusanmu...

Mar Mansor said...

selamat bekerja kembali..

Hernee Nazir said...

yeahhhh.welcome back..semoga bangkit dgn aura2 positif.. u go fyda! ;)