Friday, August 17, 2012

~Semangat Nak Raya~

Bahang Syawal sudah mula terasa.  Hari ini last day keje dan sebenarnya tak ada mood pun nak kerja.  Asben sudah mula bercuti dari rabu cuma bini dia jea lagi yang masih gigih bekerja hingga ke hari ini.  Uwahhh.  Sebenarnya tak rela pun tapi memandang cuti yang berkurangan aku gigihkan jugak untuk bekerja walaupun mood ke laut bagai.

Kerja tetap kerja dan raya tetap raya.  Dekat rumah semangat raya sudah menjelma.  So malam tadi asben sudah pasang pelita di sekitar rumah.  Nak memeriahkan suasana di rumah.  Maklumlah dok rumah taman.  Tahun nie sunyi sikit sebab jiran sebelah rumah balik kampung di Perak.  Tahun lepas kita orang pasang pelita sama-sama. 

Pelita yang telah dipasang oleh asben.  Gigih membeli minyak tanah.

Tahun nie dapatlah kami memasang lampu warna-warni nie.  Ada rezeki lebih sikit barulah dapat pasang.  Itu sajelah cerita semangat nak raya kami sekeluarga.  Kami hanya beraya dalam keadaan yang sederhana.







                                                                                                                        

3 comments:

mira_mokhtar said...

smagat rya ye...he3

Aleyn said...

Bestnyer dapat pasang lampu warna warni tu....bila lah bleh pasang kat umah.....yang ada pun yg kecik2 tu jer..tak berapa nak mantop...hehe

AzuraFazil DIN said...

amboi meriah btl ...