Wednesday, August 1, 2012

~Kakak Jadi Cikgu Kepada Adik~

Semalam aku tak update blog sebab tiada mood.  Pagi nie tak ada cerita makanan.  Sejak 1st Ramadhan asyik gambar makanan jea.  Gambar nie aku amik minggu lepas.  Masa nie aku sedang sibuk di dapur sekali dengarlah perbualan si kakak dengan adiknya.  Aku pun meninjauler dia orang.  Dia orang dalam bilik.  Kalau tinggal berdua ada jea kejaan budak 2 orang nie.  Memang bersepah bilik.  Aku pun tinjaulah.  Rupanya tengah duduk baca buku budak berdua nie.  Sejuk perut ibu mengandung.  Hihihi...Yang kakak jadi cikgu mengajar adiknya.  Kelakar pulak aku tengok.  Aku panggil asben suruh tengok.  Aku macam biasalah harus amik kamera untuk capture moment-moment menarik yang anak-anak buat.

Jom tengok gambar yang sempat aku amik tapi ada yang blur.  Kamera aku nie sejak aku menanam azam nak beli DSLR gambarnya asyik nak blur aje.  Merajuk ke apa wahai kamera.

Abaikan bilik yang bersepah dan bantal yang tidak bersarung itu..  Biasalah kalau dia orang yang duduk kat sini.  Kerusi pulak yang dijadikan meja.  Apa yang aku dengar nana tanya ammar 'Ammar, mana kaki?'Si ammar pun dengan confident angkat kaki dia.  Part nie yang paling aku geli hati.

Bila si adik betul yang kakak seronok.

Part badan kalau kakak tanya ammar kebanyakkan ammar dah tahu.  Comel jea ammar duduk.

Masa nie budak-budak nie tak perasan lagi yang aku amik gambar.

Itu dia.  Ammar yang perasan dulu mama amik gambar.  Belajar rajin-rajin yea anak-anak.  Kakak kena ajar adik.  Ini time mood kakak elok cuba datang mood ke laut dia adik nak dekat pun tak boleh.  Kalau time elok macam nielah gayanya.












                                                                                                                     

No comments: