Thursday, August 30, 2012

~2 Syawal Kami Ke JB~

Plan last minit sebab kali nie kami kenalah ke JB beraya sebabnya nenek aku duduk dengan makcik aku (adik ayah aku).  Banyak sebabnya kan.  Selalu raya pertama kami pergi rumah pakcik kat Melaka jea untuk tengok nenek.  Kali nie jauhlah sikit sebab nenek aku dah duduk dengan makcik aku.

Mula-mula nak pegi lepas seminggu raya tapi asben kata nak pegi 2 raya.  Oklah tue.   Tengah cuti lagikan.  Kalau pi hujung minggu takut jammed pulak.  Masa pegi hari tue pun kereta banyak tapi jalan taklah jammed.

Mari tengok gambar aku yang tak seberapa.  Bila teringat baru amik sebab perjalanan ke JB tue rasa aku macam jauh sangat.  Masa pegi ammar ok lagi bila balik tue dia meragam aje kejenya.  Dah tak selesa agaknya.

Ammar yang berangan.  Mari kita ke JB.  Ammar drive!!!

Dua lelaki penting dalam hidupku.  Affendy dan ammar!!!

Mulakan perjalanan kami.

Sesampainya kami di rumah makcik.  Ini rumah sepupu aku.  Makcik aku dah duduk dengan anak dia.  So datang sini sebab nenek aku ada kat sini.

Sedang menjamu selera.  Makcik aku masak laksa.  Sedappp.. Nasib aku dah boleh makan laksa.

Mak aku, adik ipar dan anaknya.

Ini semua sepupu sepapat aku.  Dia orang datang sekali.  So tahun nie kita orang berkumpul dan berjumpa beramai-ramai di Johor.  Lepas asar kita orang pun bertolak nak balik Melaka.  Tapi aku boleh lupa nak amik gambar dengan nenek aku.  Kenapalah tak ingat langsung.  Sebelum balik kita orang singgah Danga Bay dulu.  Biasalah asben aku mesti nak singgah mana-mana dulu kalau berjalan.

1st time buat ammar menjejakkan kaki di bumi Johor.  Last kami sampai di Johor masa datang wedding sepupu aku.  Ammar pun belum ada.

Family adik aku.

Family kecil aku.

Aku dan adik ipar aku.

Nana bergambar bersama atok dan neneknya.

Masing-masing berjalan menuju ke parking.  Nak balik dahhh.

Bye Danga Bay.

Dah nak keluar tol.  Bye Johor.  Panjang umur kami sampai lagi di sini.  Lepas dah hajat ayah aku nak berjumpa nenek.  Kalau nenek duduk Melaka senang sikit nak jengok.  Sekarang nenek dah di Johor memang susahlah. 







                                                                                                                      

3 comments:

Afasz said...

wah seronok nye berhari raya.

adianiez AIDA said...

sejak transfer melaka september 2010, aida tak gi lagi jb rasa-rasa nyer... rindu ler jugaks hi hi hi! tempat jatuh lagi kan dikenang kan. ini kan pula tempat cari rezeki :)

Unknown said...

bila nak sampai lagi ye? meh datang lagi, bole tido kat umah..heheh