Pages

Thursday, August 2, 2012

~Aktiviti Aku Siang Tadi~

Dah lewat malam baru dapat update blog.  Sebenarnya mengantuk yang amat tapi tak boleh nak lelap sebab baru mendapat khabar berita dari kampung mengatakan nenek asben aku meninggal lepas berbuka tadi.  Mil aku yang telefon maklumkan pada kita orang.  Aku balik pagi esok sebab jenazah akan dikebumikan esok pagi.  Malam nie asben yang balik sorang dulu.

Berbalik kepada tajuk di atas, tadi aku cuti sebab nak jaga anak-anak aku.  Mak aku pi checkup di Poliklinik.  Aku amik keputusan untuk cuti.  Bila tak kerja macam-macamlah aktiviti dan kerja rumah yang harus diselesaikan.  Bangun awal pagi siapkan adriana nak ke sekolah.  Asben yang hantar adriana ke sekolah.  Lepas tue kemas dapur, basuh baju tapi bukan akulah yang basuh.  Mesin yang basuh aku cuma jalankan mesin itu.  Tak buat kerja sangat sebab pukul 11 pagi dah nak kuar amik adriana.  Bulan puasa tadika balik awal.  Lepas tue nak kejar balik rumah sebab nak tunggu orang pasang lampu.

Lepas amik adriana aku balik rumah mak aku kejap hantar dulang then aku ajak ayah aku ikut sebab kang orang nak pasang lampu datang tak ada siapa kat rumah.  Aku ajak ayah aku teman.  Bergegas pulang bila dapat call orang tue dah nak ke rumah.

Time nie nak kuar amik adriana.  Terpaksalah bagi ipad kat ammar supaya dia duduk diam.  Bekas makanan dia tertinggal.  Kalau tak bagi dia apa-apa yang melekakan dia ada ammar kacau mama dia yang amatur nak drive.  Papa nampak nie memang marah gamaknya.  Bagi ammar ipad nanti rosak.  Ipad mama ok.  Hehehe..

Sesudah amik nana di sekolah.  Bila kakak dah ada si adik memang tak ada chance ler nak pegang Ipad nie.  Kesian ammar.  Nanti mama belikan Ipad yang murah tue. 

Settle semua terus balik rumah sambil orang pasang lampu aku pulak sambil dengan gigihnya melipat baju yang bergunung-ganang sambil tengok Live Chat Artis Dejavu Di Kinabalu.  Semata-mata nak tengok Aqasha.  Tangan gerak mata tengok kat sini.

Berjalan jugak kerja aku walau lambat sebab sambil-sambil kan.  Banyak sangat sambilnya. 

Sambil lipat baju dan sambil layan live chat tue aku ditemani dengan budak kecik ini yang tak henti-henti nak mengunyah.  Ada jea benda yang nak dimakannya.  Kalau dapat makanan dok diamlah.  Mak ko nie tak habis-habis dengan gambar.  Maklumlah kamera diusung ke sana ke mari.  Hehehe...






                                                                                                                       

No comments: