SUKA ENTRY DI SINI???

Tuesday, June 23, 2015

Dugaan Ramadhan

Teks : Fyda Adim
Foto : Carian Google

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat pagi semua. Salam 6 Ramadhan. Sekejap je masa berlalu. Sudah hampir seminggu kita menjalani ibadah puasa. Mudah-mudahan dipermudahkan amalan ibadah puasa kita hingga ke penghujung.

Sehari sebelum tiba Ramadhan, mulut aku terkena ulser. Huh! Sekian lama tak kena boleh pula kena masa nak puasa. Sampai ke hari ini masih lagi belum baik ulser ni. Sudahlah besar ulser tu kat bahagian depan mulut. Cubalah bayangkan nak makan macam mana kan. Memang teramat seksa. Asben ajar letak garam. Aku sudah cuba tapi tak dapat letak semua. Punyalah pedih baq hang. Siap berair mata lagi. Tak apalah. Bersabarlah. Disuruh aku kurangkan bercakap. 

Semalam pula tiba-tiba hidung berair. Macam nak diserang selsema aje. Sebelah petang hidung dah tersumbat sampailah ke malam. Sekarang pun sedang dilanda ketidakselesaan akibat hidung yang tersumbat. Semoga aku dapat melalui hari ini dengan baik dan tenang.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart