SUKA ENTRY DI SINI???

Wednesday, June 24, 2015

Catatan 6 Ramadhan : Iftar Empat Beranak Di Pak Putra

Teks : Fyda Adim
Foto : Ipad

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat petang. Lagi sejam lebih mahu berbuka. Sementara mahu menunggu waktu berbuka dan sambil aku berhempas pulas di dapur marilah aku kongsikan kisah berbuka puasa semalam. Entri ringkas buat tatapan akan datang. Semalam asben ajak berbuka di luar. Rezeki dari orang lain untuk kami empat beranak. Ada orang bersedekah. Alhamdulillah...

Jadi semalam setelah berfikir kami laki bini sepakat mahu makan di Restoran Pak Putra. Nak makan roti nan bersama ayam tandoori. Ubah selera pula semalam. Jadi semalam aku telefon dulu untuk tempah makanan. Jadi tak adalah nanti tertunggu-tunggu. Kedai tu selalunya ramai orang.

Dalam pukul 6.30 kita orang gerak dari rumah dan sampai di kedai tu dalam 7.10. Memang ngam-ngam aje waktunya. Kita orang terus cari meja yang dah direserved nama asben.

Inilah antara menu yang dipesan. Aku pesan nan cheese, asben onion nan dan anak-anak nan biasa.
 
Ayam tandoori mesti ada.
 
Menu sampingan tawa prawn. Sedap sangat.
 
Adriana muka stress je. Entah apa dimogokkan. Papa pun muka stress jugak!
 
Mama dan ammar juga yang tersenyum manis. Hahaha...Itu sahaja entri ringkas petang ini. Sekian dan wassalam. Selamat berbuka dan selamat berterawih.

Salam pena,








1 comment:

AMIIZAA said...

comelnya mama
selamat berpuasa:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart