Tuesday, September 3, 2013

~Perbarisan Sempena Hari Merdeka~

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua.  Selamat hari selasa.  Selasa yang ceria mungkin buat anda semua.  Aku mengharapkan keceriaan itu.  Sentiasa mengharapkan sejak kebelakangan ini.  Huhuhu.  Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.  hah gitu sekali bunyinya.

Berbalik kepada tajuk di atas.  Tahun ni aku bersemangat untuk memasuki perbarisan sempena hari merdeka.  Semangat ke?Bergaduh-gaduh wei nak masuk perbarisan ni.  Akhirnya selesai jugak.  Saje nak cari isu je.  Walaupun pada mulanya terpaksa tapi akhirnya fikirlah yang baik-baik saja.  Nasiblah ada orang nak jaga anak-anak aku.

Ok, lupakan cerita yang kurang menarik itu.  Marilah kita tengok hari kejadian.  Walaupun mendapat penat yang amat tetapi diri ini tetap enjoy pada hari itu.  Seperti biasa aku ditemankan bff aku Mira MokhtarKak Nisah je yang tak ada sebab dia ada kesulitan lain.  Kalau tak mesti lagi best.

Inilah aku dan opismate aku, Zila.  Beginilah pakai korporat kami yang disponsor baju sahaja.  Tudung, kain dan kasut adalah hak milik diri sendiri.

Oh ini mira mokhtar.  Dia pakai seluar.  Kurus bolehlah..Macam aku yang pangkat mak-mak ni lemak di mana-mana tidak sesuai nak berjalan sejauh 3km dengan berseluar.  Kang nampak lemak di mana-mana.

Me and Mira Mokhtar.

Suasana pagi itu.  Memang ramai orang dan ramai kontijen daripada pelbagai jabatan negeri Melaka.

Masing-masing teguh kaki berdiri menunggu turn untuk bergerak.

Again mira mokhtar!Mana orang tak hafal pompuan ni.

Yo!It'me.  Selamat hari merdeka untuk semua dan aku postkan gambar di kat wall laki aku buat ucapan untuk dia yang jauh di seberang.  Tahun ni dia tak ada tak dapatlah anak-anak tengok bunga api dan perbarisan.  Kalau tak mesti kita dah sampai kan.

Inilah team saya untuk perbarisan.

Ini lagi sebab tak keboringan menunggu lama sangat.  Bergambar aje kejenya.

CC dan Hawa.

Again!!Tak payah mention nama lagi kan.

Pancaragam sekolah yang best.

Inilah kontigen jabatan aku.  Sudah mahu sampai ke penghujung.

Nampak tak yang mana aku?Carilah sendiri.  Walaupun waktu ni kaki dah terasa sakit sebab melecet tapi masih gigih berjalan.  Sampai rumah cramp.  Tapi memang best.  Pengalaman yang indah dan menjadi kenangan buat diri ini.

Sekian...






                                                                                                        

3 comments:

.:fyzz:. said...

lagi kemas pakai kain..tahun nih MARA Kedah tak join pun perbarisan..huhu

Kakzakie said...

Merah tanda megah ye Fida. Tapi itulah habis sambutan gembira diberi hadiah minyak naik harga pulak hari ini sob..sob....

aida said...

mcm kenal je budak dlm gambar pertama tu kak..