Friday, September 6, 2013

~Outing Selepas Kerja~

Assalamualaikum....

Selamat petang semua.  Kembali bersua.  Tengahari tadi keluar ke rumah puan mardiana.  Ada makan tengahari di umah.  So aku, kak nisah dan mira mokhtar pun pegi atas memenuhi undangan sebab kami bertiga telah dijemput.

Tapi gambar di rumahnya tiada.  Tadi macam tak sesuai pula nak bergambar.  So batalkan niat untuk bergambar.  Okey, sebenarnya tajuk lain tapi mukadimahnya panjang lebar.

Hari rabu lepas, aku dan kakak sepupu aku merancang untuk melawat nenek sedaraku yang tidak sihat.  Bawaklah mummy masing-masing.  Lepas kerja zass terus ke rumahnya.  Masa terhad.  Lepas dari menziarahi kita orang singgah makan sebelum balik.

Buat tatapan papa yang jauh di seberang.

Kakak dan adik

Mummy aku dan maklong aku.

Sebelah kiri kakak sepupu aku dan lagi satu anaknya.

Kakak iqa dan nana.

Ini menu aku malam tu.  Nasi goreng tomyam.

Akhir sekali, mereka bertiga.

Itulah cerita aku dan anak-anak sepanjang peninggalan asben aku.  Pejam celik sudah dua minggu dia tiada.  Ada lagi dua bulan sebelum dia menamatkan kursusnya.  Penantian itu satu penyeksaan.  Itu ku isikan hari-hari kami dengan pelbagai aktiviti supaya tidak terasa sangat.  Terima kasih pada yang memberi kekuatan dan kata-kata semangat padaku.

Sekian....

No comments: