Wednesday, September 11, 2013

~Kerinduan Itu~

Assalamualaikum...

Selamat tengahari, selamat menjamu selera dan semoga selamat semuanya.  Aku sudah pun selamat menjamu selera tengahari ini.  Hari ini makan tengahariku adalah nasi putih berlaukkan paprik.  Datang kerajinan hari ini untuk bawa bekal dari rumah.  Teringin nak makan masakan sendiri.  Bila dah boring makan kat kedai pula.

Hari ini juga bermain dengan perasaan sendiri.  Sejak dua tiga hari lepas.  Berat mata memandang berat lagi bahu memikul.  Hari ini  sudah dua hari aku tidak dapat menghubungi asben kerana minggu ni dia ada latihan medan di Kota Belut.  Dah rupa askar pula laki den.  Minggu ni dia orang bercamping di dalam hutan sampai sabtu ni so memang tak ada coverage.

Selalunya paling kurang pun mesti bercakap telefon.  Ini anak-anak sudah bertanyakan papa mereka.  Yelah, selalu kan telefon.  Ini dah dua malam tak telefon haruslah mereka bertanya.  Cepatlah berlalu sebab aku tak suka berperasaan seperti sekarang!

Kerinduan itu datangnya daripada kami bertiga.  Hari tetap dihitung walaupun ada orang kata jangan dihitung nanti lagi terasa lambat.  Tapi kadang tu nak juga mencongak hari.  Bersabarlah hati...








                                                                                                        

3 comments:

Kakzakie said...

Alahai kesiannya... rindu kalau tak boleh ditahan boleh demam Fida. Anak-anak tu kena jaga sikitlah. Katakan itu dah duty papa mereka.

Kakak doakan moga semuanya bersabar dan tabah.

.:fyzz:. said...

alahai..sbar yer fida...jauh di mata dekt di hati...

adianiez AIDA said...

rindu tu tanda nyer sayang hi hi...
jap je lagi apen balik. jgn risau... nanti apen balik bwk byk ole-ole :-)