Monday, July 15, 2013

~Iftar 3 Ramadhan 1434H~

Assalamualaikum...

Bersambung lagi dengan cerita di blog ini.  Mata dah mula mengantuk.  Nak hilangkan ngantuk update blog jap.   Ini pun dok menguap.  Ish, buruk perangai.

Ok, berbalik kepada tajuk di atas.  Nak cerita kisah aku dan keluarga berbuka pada jumaat lepas.  Hari tu aku tak masak.  Just beli di bazaaar ramadhan.  Balik kerja tunggu asben kat rumah mak dan naik satu kereta tapi kita orang berpecah.  Asben dan nana ke bazaar ramadhan, aku dan ammar pula ke tesco nak beli pampers.  Jom layan gambar pula.

Ammar yang menemani mama ke tesco beli pampers.  Anak2 saya memang guna pampers tesco.  Murah je. RM 29.90

Asben dan nana ke bazaar ramadhan seberang sana di Taman Cempaka.

Nampak tak asben dan nana sedang berjalan di jejantas tu.

Inilah lauk-pauk kami hari tu.

Siput sedut masak lemak.  Aku makan kuah je, siput tak makan.  Tak reti.  Huhuhu.  Ini je RM3.

Sayur campur.  Tak silap RM2.

Tepung pelita.  Memang feveret aku.

Ayam goreng madu berharga RM5.

Akhir sekali bubur untuk nanammar.  Ini tak tahu berapa rm.  Itu jelah kisah berbuka kami yang simple. Cukup untuk kami empat beranak.  Lepas berbuka kita orang ke Mydin pula nak beli barang basah untuk masak keesokkan harinya di rumah mak.  Kali ni pi Mydin baru di Jasin.  Saje ubah angin.  Tunggulah ceritanya.

Sekian dulu.

4 comments:

mira mokhtar said...

rugi2 x mkn siput sedap weyyy..mleleh air liur tgok tgh2 ari ni(godaan2)hee

mira mokhtar said...

rugi3 tak makn siput.. sedap weyyy

adianiez AIDA said...

beli lauk skang ni kat pasar ramadhan takkan kurang rm3, fida. mahal nyer la hai... setakat ari ni aida tak beli lauk kat luar. masak. last week mak ada. ari ni da angkut lauk umah mak mentua. esok pun rasa nak masak, daging da beli.
kuih pun aida beli yg frozen. save duit :-)

latifah zainal said...

sedapnya siput sedut..sejak hari pertama puasa sampai hari nie saya x pernah beli lagi kat bazar..masak je