Thursday, September 20, 2012

~Perhimpunan Bulanan Dan Jamuan Raya JKMN~

Ini last entry pasal raya ok.  Syawal telah pun melabuhkan tirainya cerita raya masih tak habis-habis.  Ini nak cerita hal jumaat lepas iaitu 14 September iaitu jabatan aku adakan majlis perhimpunan beserta sekali dengan jamuan raya yang melibatkan Pejabat Kebajikan Daerah dan juga 4 buah institusi iaitu Rumah Seri Kenangan Cheng, Rumah Budak Laki-laki Tun Abd. Aziz, Asrama Bukit Baru dan juga Sekolah Tunas Bakti Sg. Lereh.  Majlis perhimpunan dan jamuan raya ini diadakan di Rumah Seri Kenangan Cheng.

Nak dijadikan cerita untuk majlis perhimpunan aku jadi urusetia.  So kenalah attend majlis nie.  Kalau tak memang tak adalah mukaku ini.  Hehehe.  Pagi tue aku dah sampai opis dalam pukul 7.30 pagi sebab nak tumpang Kak Zu ke Cheng.  Aku tak nak drive sendiri nanti nak parking kat mana.  Aku nie kalau tempat baru memang cuak sikit. 

Sesampainya kami di RSK Cheng.

Suasana di waktu pagi sebelum orang ramai datang.

Kak Nisah dan juga Kak Rehan.

Kakak-kakak opis.  Statik jea yang duduk tue.

Statik lagi.  Bezanya aku pulak yang bergambar dengan dia orang.

Kan dah cakap.  Bertukar orang yang berdiri jea.  Sebab masa nie sorang-sorang sampai.

Di bawah khemah.  Yang duduk tue pengarah kebajikan melaka iaitu Datuk Hj. Daud bin Arbah.

Inilah gerai ibu pejabat.

Urusetia untuk perhimpunan.

Aku kena uruskan Fail Meja.

Duduk dulu sementara menunggu majlis bermula.

Perhimpunan sedang berlangsung.  Semua sedang mendengar pengarah memberi ucapan.

Pengarah sedang memberi ucapan.  Pengarah aku nie tak sihat so kenalah dia duduk saje.

Bergambar tak habis-habis. :D

Lapar ka Kak Zu.  Jangan marah yea gambar diambil secara curi-curi oleh seseorang perempuan.  Hehehe.

Inilah satu-satunya gambar ketika sedang menjamu selera.  Selepas selesai perhimpunan, diteruskan dengan jamuan hari raya.  Atas meja nie semua makanan kita orang.  Aku sempat snap satu jea gambar sebab masing-masing dah kelaparan.  Aku lagiler dah jumpa makanan memang tak toleh kiri kanan.  Buruk perangai.

Lepas dah puas makan, kita orang pun balik ofis sebab kita orang dapat arahan petang kena masuk opis.  So lepas makan teruslah balik ke ofis dengan perut yang tersangatlah sendat.  So petang tue dok opis saje-sajelah bak kata pepatah dok opis pun bukan ada kerja. :D







                                                                                                                      

1 comment:

nur-afiz said...

dalam byk2 gambar kak nisah dlm blog ni kat entry ~Perhimpunan Bulanan Dan Jamuan Raya JKMN~ ni jerlah muka kak nisah nmpk ceria.... gambar2 lain semua masam.... heheheee... tq alfidah adim....