Tuesday, September 11, 2012

~50 Cupcakes + 100 Cheesetart~

Laju-laju update blog sementara menunggu masa nak balik.  Nak balik jap lagi pukul 5.  Nak cerita sabtu lepas aku sangat busy menyiapkan tempahan cupcakes dan jugak cheesetart.  Tempahan tue..Macam banyak nau bunyinya.  Aku bukan serius dalam bidang ini cuma minat dan mengisi masa lapang.  

Tak tahulah macam mana boleh terjebak dalam dunia baking nie.  Sabtu lepas memang busy di dapur dari pagi sampai ke petang menyiapkan tempahan ini.  50 cupcakes dan 100 biji cheesetart yang ditempah oleh officemate aku iaitu Ana.  Semangat tau aku sorang-sorang membuatnya.  Hehehe..Penat jangan cakap tapi bila dah siap memang seronok sangat.  Jom tengok hasilnya.

Inilah butter cake.  Sudah siap dibakar.

Setelah dideko dengan buttercream.  Tema pengantin ungu so aku letaklah buttercream warna ungu.

Dan ini pulak 100 biji cheesetart.  Separuh perisa blueberry dan separuh lagi perisa strawberry.

Ok..itu saje ceritanya.  Sekian.  Nak balik sudah..Jumpa next entry.







                                                                                                                        

1 comment:

AzuraFazil DIN said...

tu nama nye rzeki bergolek2... x sangka kan , wat skit2 lama2 ramai yg ordr.... aci jgk ler nak wat baking ni .. cm besh jew