SUKA ENTRY DI SINI???

Tuesday, September 30, 2014

~Dugaan Lagi Untuk Hari Ini~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat tengahari semua. Baru datang mood nak menulis. Pagi ini dugaan datang lagi bila kereta aku meragam. Meragam di kala asben tiada. Sadis tak? Kalut sekejap pagi tadi. Nasiblah urusan menghantar nana ke sekolah diuruskan oleh pakcik sebelah rumah mak.

Aku pergi ke kerja juga. Lambat sampai pejabat. Dalam susah hati mencuba nasib menghubungi Kak Nisah dan Mira. Tanya salah seorang boleh jemput aku ke tidak. Balik kerja aku boleh naik bas. Malas sudah nak fikir. Aku sudah berkira nak cuti je. Bernasib baik mira mokhtar datang menjemputku di rumah. Tidak lama kemudian Kak Nisah pula telefon suruh tunggu. Sangat-sangat terharu. Dari awal kesusahanku mereka berdua yang sentiasa ada bersama dan tidak putus-putus memberi kata-kata semangat. Semoga persahabatan itu berkekalan selamanya.

Displaying C360_2014-09-27-16-20-20-346.jpg
Seraut wajah yang menyimpan seribu satu perasaan. Kadang tersenyum sekadar menutup segala kesedihan. Luaran mungkin nampak gembira, dalam hati tiada siapa yang tahu. Hanya Allah tempatku mengadu. Sekuat mana kita cuba menepis kedukaan itu adakalanya kita pasti tergelincir. Pasti diri ini menjadi insan yang paling lemah.Semoga diri ini diberikan kekuatan dan ketabahan untuk meneruskan kehidupan akan datang. Amin.

Aku Penulisnya,






                                                                                                         


1 comment:

monalita mansor said...

Sayang Myra, sayang kak Nisah. that's what friend are for. Bertuahnya fyda. alhamdulillah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart