SUKA ENTRY DI SINI???

Thursday, September 25, 2014

~Hari Kesembilan Di Hospital~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Selamat petang semua. Tengahari tadi makan nasi ayam. Alhamdulillah. Hari ini tekak nak makan masakan kedai walhal aku masak kat rumah. Mengada kan? Aku cuma bawa bekal nasi goreng je untuk makan pagi tadi.

Entri ini kisah ayah aku yang masih lagi berada di hospital. Masuk hari ini bermakna ayah sudah berada di hospital selama sembilan hari. Kelmarin ayah aku demam tetapi semalam sudah beransur pulih. Alhamdulillah. Inilah saat yang paling susah hati bila orang tua kita tidak sihat. Bila nampak ayah ceria susah hati sirna. Tatkala ayah nampak lesu perasaan susah hati kembali menerpa.

Kertas yang dilekatkan di hujung kepala katil.

Masa ni mak masakkan ayah sup ayam. Beberapa hari ayah hilang selera makan.

Ini waktu melawat sebelah petang. Tengok anak buah aku tu. Habis semua dipegang, ditinjaunya. Masa ni kanak-kanak boleh melawat tetapi dalam beberapa hari ni kanak-kanak tidak dibenarkan masuk. Jadi yang melawat ayah hanya aku, adik dan mak. Nasib baiklah juga rumah mak terletak di belakang hospital. Jalan kaki pun boleh tetapi sekarang ni memang tak rajin nak berjalan. Mesti nak berkereta juga.

Sudah pegang tong sampah umi suruh nayli basuh tangan.

Kebetulan budak bertiga ni boleh melawat atok ahad lepas kalau tak silap. Inilah kerjanya bila bertiga. Ada sahaja yang dibualkan mereka. Masa ni tak silap ammar tunjuk nayli kereta aku parkir kat bawah tu. Semua orang diberitahunya. Gelagat anak-anak tetap mencuit hati. Nanti aku ceritakan kisah ayah lagi. Sekian dan wassalam...

Aku Penulisnya,








1 comment:

fazilzura said...

alhamdulillah ..

semoga pakcik cpt2 sembuh , leh kuor wad main ngn cucu2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart