Saturday, September 13, 2014

~Sarapan Jauh Pagi Ini~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Selamat pagi dan salam buat semua pembaca yang singgah di sini dengan rela hati mahupun secara kebetulan. Salam hujung minggu. Masa untuk beristirehat bersama keluarga tercinta.

Pagi ini sarapan kami empat beranak agak jauh hingga ke Pantai Kundur. Kebetulan mahu menjemput ibu mertua untuk bawa pulang ke kampung. Jadi kami ubah angin, ubah selera. Awal pagi lagi kami sudah bersiap. Membawa perut yang kosong dari Bukit Katil hingga ke Pantai Kundur dan akhirnya kereta kami diberhentikan di salah sebuah warung di Pantai Kundur.


Permandangan dari dalam kedai ke arah jalan.


Inilah sebahagian ruang warung tersebut.


Milo untuk Nana, teh o untuk ammar.


Roti telur ini kepunyaanku. Telah selamat dihadamkan.


Berselera sungguh budak pencinta makanan ini makan. Lapar nasi. Maklumlah malam tadi maknya tak masak nasi. Masak benda lain.


Adriana makan nasi lemak. Seperti biasa bila suruh dia makan pasti ada drama sebabak. Bersabarlah mak. Alhamdulillah, selesai misi sarapan kami di luar. Aktiviti hari ini hantar mak mertua ke kampung, kemudian ke kenduri kahwin dan sebelah petang mungkin berjogging. Itu sahajalah. Lenguh jari jemariku menaip di skrin telefon. Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,
Fyda Adim

posted from Bloggeroid

1 comment:

Monalita Mansor said...

bestnya makan tepi laut. nanti bawak kitorang gi sana