SUKA ENTRY DI SINI???

Tuesday, September 23, 2014

~Urusan Di Wad Kecemasan~

Teks : Fyda Adim
Foto : Koleksi Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Selamat pagi semua. Salam selasa pembuka bicara untuk pagi ini. Semoga semuanya di dalam baik-baik saja. Minggu lepas semasa cuti umum sempena Hari Malaysia, petangnya aku bawa ayah ke Jabatan Kecemasan Hospital Besar Melaka. Beberapa hari ayah mengadu pening kepala dan muntah-muntah. Kebetulan ayah baru sahaja melakukan rawatan masuk kanta. Lepas dari itu, ayah sering tak sihat.

Sebaik sampai di Kecemasan, jururawat bertugas memeriksa tekanan darah. Bacaan untuk tekanan darah ayah tinggi. Jadi banyakjuga tempat rawatan yang perlu dilalui. Cek darah, cek jantung, amik darah, masuk air. Macam-macam hingga aku yang bawak pun sampai pening. Waktu dah cek darah ayah kena drip air so duduklah atas wheel chair. Aku sampai di Was Kecemasan jam 6.petang dan warded tengahmalam hampir jam 12 ditolak ke blok C.

Nampak tak ayah aku yang berkopiah. Ini masa baru sampai.

Aku yang menunggu mula rasa kebosanan. Risau pun iye jugak. Dengan orang sekeliling yang datang dengan urusan masing-masing menambahkan kerungsingan aku. Ada yang terdengar anak dia belum sedar. Doktor jahit telinga dia. Yang pengumuman minta waris masuk ke zon merah. Huhuhu...

Ini keadaan ayah aku di wad. Doakan agar ayah aku diberi kekuatan dan punya semangat. nanti aku ceritakan kisah selanjutnya. Ayah aku masih lagi berada di hospital. Itu sahaja kisah ayah dan bersambung lagi. Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,






                                                                                                         


4 comments:

fazilzura said...

semoga pakcik cpt smbuh ya..

** mmg xsenang hati kalau org2 trsyg sakit

monalita mansor said...

syafakallah Fyda. Semoga Allah beri kekuatan buat ayah Fyda dan kelaurga lain.

AMIIZAA said...

salams fida, semoga ayah cepat sihat....alfatihah....amin

ayu Ismail said...

semoga ayah fida cepat sembuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart