Sunday, September 28, 2014

~Menu Sabtu~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat petang semua. Bersiaran langsung dari rumah mak mertua. Hari ini kita orang balik. Semalam malam nak balik tapi mak keluar pula. Hari ini dapur aku tutup. Semalam je sempat main masak-masak sebelum keluar. Masak istimewa sikit bila hujung minggu. Semalam juga aku sempat rendam cili dan kisar cili kering untuk disimpan.

Jadi semalam stok dalam peti ais ada beberapa ekor ikan. Asben beli lebih untuk stok seperti biasa. Asben nak makan ikan siakap. Aku seperti biasa akan google cari resepi. Biasalah tu sebelum masak memang itu kerjaan aku. Mana yang best aku cuba.

Siakap masam manis. Asben kata sedap.

Sayur kobis bunga resepi campak-campak daripada aku.

Orange jus yang asben buat. Ada stok buah oren jadi asben buatkan jus. Sedap. Ini kerjaan laki den siap guna gelas cantik. Alhamdulillah rezeki untuk semalam. Hari ini kita orang makan kat rumah mak saja. Itu sahaja kisah semalam. Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,





                                                                                                                      


1 comment:

Monalita Mansor said...

amboi mak buah oren diaaa....