SUKA ENTRY DI SINI???

Friday, September 26, 2014

~Beli Barang Dapur Di Giant~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat pagi. Salam jumaat yang penuh barakah. Jumaat yang indah dan punya ketenangan. Hari ini masih lagi dilanda kesunyian namun dihiburkan dengan lagu yang aku buka dari komputer. Hampir setiap hari mendengar lagu yang sama.

Nak cerita kisah ahad lepas. Aku sekeluarga ke Giant Bachang untuk membeli barang dapur. Mak dan Nayli ikut. Itulah pertama kali Nayli keluar ikut aku jenjalan tanpa umi dan abinya. Berialah budak kecik tu nak ikut kita orang. Sebab ada kakak nana. Feveret kakak tu. Ke hulu ke hilir dengan kakak nana. Teringat macam aku dengan kakak sepupu. Macam itu juga gayanya dan kami rapat sehingga sekarang walaupun jarak umur kami adalah tujuh belas tahun.

 Peace nana dan peace gaya nayli.

Segar bugar ikan-ikan di sini. Bulan ni ubah angin beli barang dapur kat Giant. Selalunya ke Family Store Melaka Mall.

Selesai beli barang dapur, kita orang pergi makan.

Ini set makanan kami untuk hari tu. Murah. Ada satu set paling tinggi pun RM5. Kedai dia kat dalam Giant. Tak ingat pula apa nama tempatnya.

Belikan kanak-kanak ribena sorang satu aiskrim. Nayli beria makan.

Kemudian bawa budak-budak ni main kereta kat tingkat bawah. Siapa yang membeli-belah kat Giant baru boleh naik. Pembelian RM50 untuk seorang kanak-kanak.

Penat menjaga dia orang memandu. Nayli tak berapa reti nak tekan untuk gerak. Macam ammar mula-mula tak tahu. Dah gerak tak tahu nak berhenti sampai terlajak nak masuk kedai orang. Sakit pinggang aku membongkok dok tolak tarik dia orang. Tak jaga risau dia orang terlajak. Nana je dah boleh bawak sendiri. Ajak balik masing-masing liat. Sekian sahaja. Bersambung entri lain. Wassalam.

Aku Penulisnya,







                                                                                                        

1 comment:

AMIIZAA said...

comellnyaaaaa nayli:):)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart