Thursday, November 1, 2012

~Kongsi Basikal~

Terpaksa beli satu basikal untuk dikongsi dua beradik.  Beli guna duit raya yang dia orang dapat.  Oleh sebab jangka hayat basikal ammar sudah tidak bertahan maka terpaksalah diganti dengan yang baru.  Basikal ammar kita orang beli masa besday ammar yang pertama bulan februari hari tue.  Bila beli untuk adik si kakak pulak pun sama nak naik.  Basikal dahlah murah.  Mahu tak patah bila dua orang yang naik.  Kikiki.  Anak oh anak.

So decide nak beli yang dua seat.  Boleh naik sama-sama.  Sebab kakak yang pilih nak jugak warna pink.  Mentang-mentang si adik tak pandai cakap lagi.  Kenalah ikut kata-kata si kakak.  Cerita lainnya pulak itu basikal nana.  Share ok mama kata.  Naik sama-sama.

Duit raya dia orang tahun nie memang belikan dia orang barang.  Balance jea masuk bank.  So inilah antara barangnya untuk both kids.

Siap ada lampu2 kat depan basikal.  Tak tahulah berapa lama pulak hayat basikal nie.  Itu pun ammar datang idea dok terbalikkan.  Handle sebelah atas.  Anak lelaki rupa itu erk??Ada jea ideanya.  Yang kakak idea lain pulak. 

Tengoklah dia orang.  Time macam nie bolehlah nak naik sama-sama.  Ada masa adik nak duduk depan.  Disuruh kakak duduk belakang.  Walaupun ammar belum pandai cakap tapi kita orang pahamlah apa yang disampaikan. :D Janji anak-anak mama happy sudah cukup buat mama happy jugak.




    

                                                                                          

1 comment:

.:fyzz:. said...

COMEY NYA..ifidah..beskal nih berapa Rm..sukanya

kalau ammar saya..dier nk menang kt dier je..cian kat kakak sufiya..