Tuesday, November 6, 2012

~Android Tablet PC Untuk Adriana~

Akhirnya tercapai hajat nak belikan adriana tablet untuk dirinya sendiri.  Sebab beli??Sebabnya untuk mengelakkan tab aku dan ipad asben yang aku menang tue dikacau olehnya.  Nak jugak mention yea ipad tue aku yang menang.  Bini baik hati bagi laki guna.  Huahuahua.  Sila muntah ijo.  Taklah.  Asben guna ipad sebab aku sudah ada tab.  Takkan nak beripad dan bertab pulak.  Versi tamak pulak nampaknya.  Bersyukur dengan apa yang ada.  Dah nak merapu nie.  Berbalik kepada tajuk yea alfidah!!!

Oklah, straight to the point aku dengan asben decide nak belikan untuk adriana tablet nie.  Selalunya menjadi mangsa tab aku.  Habis dia sms ntah sape2lah.  Memang habislah bil telefon aku.  Mula-mula aku suruh asben belikan yang ala-ala tab yang harga RM25.  Tapi asben kata memang dia orang takkan heran.  Yelah sebab dah biasa tengok kita punya bergambar nak ke dia main benda tue.  Bukanlah tak nak belikan yang murah tapi itulah sebabnya.  Tapi sebab tak nak anak-anak aku ketinggalan zaman aku kata oklah tapi boleh pegang tab masa asben dengan aku jea ada. 


Tadaa..Tunjuk kotaknya dulu.  Beli pun guna duit raya adriana.  Bagi dia rasa barang-barang.  As long bukan mak apaknya yang guna duit raya itu.  Kenalah jaga jugak duit anak-anak nie.  Ada rezeki nak beli bolehlah beli.  Kalau tak memang tak adalah.  Gunalah ipad papa tue tapi bukan tab mama.  Hehehe.  Mama kedekut.

Sebab adriana yang pilih memang dia akan pilih warna PINK!!Hah.  Ikut sapelah suka warna pink.  Haruslah ikut mama.  Nak-nak asben tanya aku.  Memang aku jawab PINK!!


Cover pun pink yea.  Hehehe.  Pinky pinky.  Adriana kata tab nie share dengan adik ammar.  Tapi dia sorang jea yang konker.  Adik memang tak pernah pegang.  Dok menempel jea dengan si kakak.  Kalau kakak dah boring barulah dia bagi pada ammar.  Kadang adik sampai nangis-nangislah.  Nanti nana bagi pada ammar.  'Ammar mainlah pulak, kakak tak nak dah.'  Itu jealah gadget terbaru untuk adrianammar selain basikal pinky ari tue yang aku cerita.  Btw, ada kawan-kawan yang tanya harga basikal tue terutama pada blogger fyzz.  Harga sebenar tak silap RM160 dapat tawar RM150.  Itu jealah yang dapat kami belikan untuk anak-anak.  Masih mengamalkan sikap bersederhana dan berbelanja secara berhemah serta ikut kemampuan.  Sekian entry untuk tengahari ini. 







                                                                                                                     

No comments: