Tuesday, July 24, 2012

~Sahur Pagi Tadi~

Pagi tadi bangun sahur pukul 4.50.  Itu pun tersedar bila mesej masuk.  Rupa-rupanya asben mesej.  Nasib aku dengar.  Asben tanya aku dah sahur ke belum.  Aku pun kelam-kabut bangun.  Sebenarnya aku tertidur masa nak tidurkan anak-anak aku.  Biasalah tue kan nak tidurkan anak-anak dulu sekali maknya yang lelap dulu rasanya.  Kononnya lepas dia orang tidur aku nak bangun iron baju keje dan uniform sekolah nana.  Tapi sekali terjaga dah dekat pukul 5 pagi.

Bangun senyap-senyap takut adrianammar terjada tengok ayah dan mak aku pun baru bangun.  Panaskan lauk aje.  Then boleh iron baju.  Memang terus bangunlah terus pi keje.  Kalau tidur balik mahu terbabas.  Sekali time siap-siap nak makan ammar boleh jaga.  Nak tengok gmabar dia pagi tadi??Macam biasa gambar perlu ada.  Sempat usung kamera pagi-pagi buta.  Hehehe...

Ini dia anak teruna aku.  Ammar pun nak sahur jugak.  Lepas tue tak lama si kakak pulak bangun.  Nak susu kata dia.

Inilah anak-anak aku pagi tadi.  Pagi-pagi sudah bangun tanpa dikejut.  Adriana macam biasa menghitung hari.  macam aku pi penang hari tue macam nielah sekarang bila asben tak ada.  Hari-hari dia tanya 'Mama, hari nie hari apa?' Dia dah tahu bertanya bolehlah tanya.  Belum lagi ammar tahu cakap.  Tunggulah esok lusa bila ammar sudah pandai cakap. :D










                                                                                                                         

1 comment:

AzuraFazil DIN said...

sakan dua2 bangun ke?


akil tu puas kejut tp x bngun sahur.. but nak pose