Sunday, July 22, 2012

~Asben Balik Rumah!!!~

Hari Jumaat asben balik ke Melaka setelah 3 hari meninggalkan aku dan anak-anak.  Asben kena keje di luar Melaka atas urusan rasmi.  Bertigalah aku berdikari bersama anak-anak.  Aku jadi double tarzanlah sebab masa aku dihabiskan banyak bersama anak-anak. 

Asben sampai Melaka jam 11.30 malam.  Mula-mula dari office aku balik rumah dulu.  Tapi hari tue aku half day sebab ada urusan yang perlu aku selesaikan.  Sudah selesai aku balik ke rumah aku dulu dan anak-anak aku tinggal di rumah mak aku.  Aku siapkan apa yang patut dan kemas rumah!!!Dari balik kursus di Penang rumah tidak berkemas.

Settle keje rumah dan sempat jugak aku bergolek-golekkan seorang diri.  Menegang-negangkan otot dan urat.  Hehehe.  Dalam pukul 9.30 malam aku keluar rumah untuk ke rumah mak aku sebab asben aku kata dia sampai lambat sebab jammed.  Cadang aku kalau asben sampai awal aku jemput dia dulu baru amik nanammar.  Tapi sebab lambat aku ke rumah mak aku dulu.  Berdoa jea dalam hati semoga dipermudahkan.  Yelah, cuak jugak kuar malam-malam sorang diri.

Tunggu panggilan daripada asben aku sampai tertido-tidolah aku kat rumah mak aku.  Masa tue dah pukul 11 malam.  Ammar pun macam nak lelap jea.  Dalam 11.20 malam asben telefon suruh aku gerak.  Aku bagai lipas kudung loading semua barang dalam kete.  Nasib duduk kat rumah mak ada jugak mak tolong aku.  Kalau dari rumah aku mahu berposak sorang diri.

Sampai di office asben di Ayer Keroh dalam pukul 11.45 malam.  Aku agak-agak jea sebab aku tak tengok jam pun waktu nie tapi aku tahu waktu tue memang sudah pukul 11 lebih malam.  Drive kereta pun slow aje sebab malam risaulah jugak.

Lepas jemput asben di Ayer Keroh, asben ajak makan sekali.  Makan sahur sekali gamaknya.  Kang pukul 5 pagi bangun minum air jea sebab dah makan berat.  Kita orang singgah makan dulu di Restoran Berkat Salam berdekatan dengan rumah kita orang.

Aku order Nasi Goreng Tom Yam.

Asben pulak order nasi goreng paprik.

Inilah wajah kesayangan aku yang sedang makan setelah 3 hari tidak berjumpa.  Ammar makan kentang.

Ada set hidangan untuk keluarga.  Time berbuka boleh makan kat sini tapi waktu hari bekerja aku berbuka tanpa asben sebab asben balik hujung minggu saje.

Esok pagi-pagi lepas sahur aku kena hantar asben ke tempat kerjanya sebab dia orang kena bertolak jam 6 pagi dari Melaka sebab kena sampai Subang pukul 9 pagi.  Untuk 5 hari ini aku akan berbuka di rumah mak aku atau aku balik rumah aku.  Sedih kan???Rindu-rinduanlah kami lagi.

Sekian...







                                                                                                                      

2 comments:

Aleyn said...

Tak per lah...janji raya nnt x der rindu-rinusn kay

@lfidah @dim said...

aleyn>>>nasib tak sampai raya.skrg nie berindu-rinduan nie..