SUKA ENTRY DI SINI???

Saturday, December 26, 2015

Review Novel Illina?Oh Irdina

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat malam. Eh jam sudah menunjukkan ke angka 12.27 pagi. Selamat pagilah kan. Aku macam biasa. Waktu-waktu ini adalah masa untuk aku melakukan aktiviti sendiri. Menulis blog, melakukan tugasan dan kadang membaca. Anak-anak sudah tidur, masa untuk emak pulak bersosial di rumah. Hehehe...

Baiklah, berbalik kepada tajuk entri. Dua tiga hari lepas, aku beli sebuah novel bertajuk Illina?Oh Irdina. Nampak di FB. Adalah orang share dan kongsikan serba sedikit sedutan daripada novel tersebut. Nampak menarik aje dan aku terus pm penulisnya iaitu Sutra De'wangi di FB. Sebelah pagi order kemudian petang tu penulisnya kata sudah pos dan hari rabu aku terima kalau tak silap aku.

Jadi, hari khamis kan cuti Maulidur Rasul. Hari tu lah baru aku mula membaca novel tersebut. Mula-mula cuak gak kut tak best ke kan tapi bila mula baca Bab 1 laju aje aku meneruskan ke bab-bab seterusnya. Menarik jugak jalan ceritanya. Tak kenal penulisnya pun tak apa janji ceritanya menarik. Betul tak? Dan aku sudah pun menghabiskan novel ini yang setebal 424 muka surat. Mencatat rekodlah. Sepanjang aku baca novel paling kurang pun lima hari barulah terkial-kial nak habis. Ini tidak! Semalam aku baca dan hari ini aku baca hingga penamatnya.

Inilah rupa novel Illina?Oh Irdina.

Titipan daripada penulis Sutra De'wangi. Sesuatu sangat ucapannya itu. Sesuai sangat kut dengan aku.

Baiklah serba-sedikit tentang novel Illina?Oh Irdina ini. Kisah Irdina yang bekerja di bank. Dia dibesarkan oleh uwannya dan uwannya di kampung pula bercadang mahu menjodohkan Irdina dengan Udo Jahar yang Irdina panggil U.J. Kemudiannya Irdina bertemu dengan Shawn seorang lelaki cina yang suka berkain pelekat sewatu Shawn datang ke bank. Shawn pula kerjanya sebagai DJ radio. Semenjak Irdina bertemu dengan Shawn, macam-macam benda yang jadi padanya. Shawn sudah jatuh hati dengan Irdina sebenarnya. Begitu juga dengan Irdina tetapi sebab Shawn selalu mengenakannya jadi ego Irdina menutup segalanya.

Memang tersenyum-senyum aje tatkala aku membaca setiap bab yang ada terselitnya si Shawn dan Irdina ni. Ada aje babak yang mencuit hati.

Ini pula cover belakang novel. Covernya pun nampak menarik.

Gambar ini aku ambil dari FB Sutra De'wangi. Pinjam ye! Inilah gambaran Shawn, Irdina dan U.J. Korang boleh terjah FB beliau di SINI pada sesiapa yang berminat mahu membeli novel ini. Cubalah beli. Pada aku memang terhibur kerana ceritanya ringan dan penulisannya begitu santai. Jadi dapatlah menghiburkan hati dengan membaca novel ini. Hilang kejap stress yang membelenggu diri. Hehehe... Sekian dan wassalam.

Salam pena,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart