SUKA ENTRY DI SINI???

Friday, December 25, 2015

Meraikan Ulangtahun Ke 9 Tahun

Assalamualakium dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat petang semua. Baru dapat melunjur kaki. Dari pagi sibuk dengan agenda kami empat beranak. Dalam sibuk sempat melayan sebuah novel mencuit hati.  Ke hulu ke hilir aku bawak novel tu dari semalam. Nanti aku cerita novel apa ya.

Petang semalam aku menanti dengan setia kepulangan lelaki si hitam manis. Jam 6.00 petang barulah dia tercongok di depan pintu. Itulah rutin kami sejak tiga bulan lepas. Sadis untuk diri sendiri. Kami laki bini sudah rancang malam tadi nak makan di luar. Bukan rancangan sang suami tapi cadangan sang isteri. Hah! Anak dara dah lama merengek nak makan pizza. Jadi sambil tu menyelam minum air. Kita raikan ulangtahun papa dan mama yang ke 9 tahun.

Dua orang lelaki kesayangan saya. Eh tetiba sopan pulak bersaya bagai.

Spageti ni untuk hero kecik.

Order garlic bread untuk dimakan bersama mushroom soup.

Pizza yang kami order entah apa ke namanya.

Anak dara aku malam tadi entah angin kus-kus mana datang sampuk. Keluar nak bertudung. Dia dah sound aku. "Mama banyak koleksi tudung. Nana ada tiga helai je." Baiklah lepas ni kena beli tudung untuk dia pulak. Kalau tak mahu sedas lagi kena.

Datang makan kat sini aku mesti order Spageti Aglio Olio. Sedap. Tak tahulah kut tekak orang lain. Syukur masih lagi diberi peluang untuk meraikan ulangtahun perkahwinan bersama suami tercinta. Ahaks... Itu sahaja entri ringkas petang ini. Ini pun taip guna ipad sambil golek-golek. Heaven sangat! Heaven mendenya kejung jari-jemari aku. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

adianiez AIDA said...

moga kekal hingga ke jannah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart