SUKA ENTRY DI SINI???

Wednesday, December 30, 2015

Menjejakkan Kaki Ke Sekolah

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat malam semua. Baru dapat beristirehat dan mencari ruang-ruang untuk melakukan sesuatu sebelum masuk beradu. Seperti biasalah aku mesti kena menulis dulu, tengok blog sendiri barulah boleh tidur. Hahaha...Blogwalking pun iye jugak.

Hari ini agak keletihan. Fizikal letih, mental pun letih. Nanti aku ceritakan kisahnya di lain entri. Hari ini masuk pejabat lambat sebab mahu ke sekolah Nana dulu nak beli buku. Bila dah jadi ibu tinggal ni memang kena banyak berdikari. Asben balik hujung minggu. Jadi hari-hari lain uruskanlah diri sendiri.

Dalam pada mahu berkejaran ke sekolah, dikejutkan pula dengan suatu berita sedih. Aduhai. Dugaan sungguh di akhir tahun. Walaupun bukan pada diri sendiri tapi kesannya tetap terasa pada aku. Moga dipermudahkan segalanya.

Hari ini ada orientasi untuk darjah satu. Aku tiba di perkarangan sekolah dalam jam 9.00 pagi.

Terus melangkah ke kedai buku yang terletak bersebelahan kantin. Ada beberapa orang sedang menanti giliran untuk membeli.

Tak lama pun aku tunggu untuk sampai giliran aku membeli. Semua buku ada dan aku beli lencana sekolah sekali. Usai selesai membeli aku terus berdesup ke pejabat. Begitulah tugasan aku. Berdikari dalam macam-macam hal. Begitulah kan...Semoga sentiasa punya kekuatan walaupun terkadang terkendor jugak. Sekian dan wassalam...

Salam pena,



1 comment:

adianiez AIDA said...

sabar.
berdikari = ajar diri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart