SUKA ENTRY DI SINI???

Tuesday, December 29, 2015

Entri Random Hujung Minggu Yang Panjang

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat pagi selasa. Berbaki dua hari sahaja lagi untuk kita menghabiskan hari-hari di penghujung ahun 2015. Rasa sedih pula. Banyak yang telah dilalui sepanjang tahun ini. Pelbagai dugaan dan cabaran datang dan pergi. Alhamdulillah masih di bawah kawalan diri mahupun emosi yang baik.

Baiklah, entri kali ini adalah entri random untuk hujung minggu yang panjang selama empat hari. Makanya entrinya pun dikira entri campuk aduk. Cuma hari khamis tu sebelah siangnya kami tiga beranak tak ke mana-mana. Tahun ini tak tengok pun perarakan Maulidur Rasul. Tahun ni asben berarak di BP. Sebelah malam usai asben sampai kami keluar makan. Entrinya di SINI.

Pagi jumaat dalam jam 9.00 sudah bersiap dan kami bersarapan di kedai. Telur separuh masak untuk anakanda berdua.

Dua keping capati untuk aku dimakan bersama sambal sardin. Nikmat sekali. Selepas bersarapan kami ke Family Store untuk beli barang dapur.

Kemudian beli sekali alat-alat tulis untuk anak-anak.

Dari Family Store balik rumah dulu. Asben dan Ammar pergi solat jumaat. Aku pula bersilat di dapur siapkan makanan tengahari.

Sebelah malam pula kami ke Tesco.

Dapatlah beli sepasang baju sekolah untuk Adriana. Yang lama sepasangnya sudah luntur warnanya. Jadi gantilah yang baru. Sabtunya kami menghadiri kenduri aqiqah dan majlis sambutan hari lahir kawan pejabat di RSK Cheng. Kemudian balik ke rumah MIL. Malam baru balik ke rumah.

Ahad pula, asben masih lagi bercuti. Aku pula adik minta tlng jagakan anaknya yang baby sebab dia orang nak ke IKEA untuk beli barang kedai.

Dalam menjadi babysitter aku masih lagi sempat memasak. Dua jenis lauk aje itu pun sudah huru hara dibuatnya. Mana dengan anak-anak aku yang kejap-kejap berebut nak jaga si Naura. Dah lama tak beranak kecik, kekok-kekok dibuatnya. Hahaha...Itu sahaja entri untuk pagi ini. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart