SUKA ENTRY DI SINI???

Saturday, December 26, 2015

Outing Bersama Bonda Dan Anakanda

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat pagi semua. Salam sabtu. Uwahhh kejap sudah ke hari sabtu. Adoi duduk rumah keluar masuk rumah tak rasa cutinya pun. Bila tak kerja sibuk pula dengan hal rumah. Hal rumahlah, hal anak-anaklah, hal lakilah. Itu belum hal-hal lain yang datang mengendeng dan hal yang menyibuk. Letih tetapi hati tenang bila orang yang kita sayang ada depan mata. Iye dak? Poyo je kau.

Baiklah, ini kisah baling belakang. Rabu lepas, bonda aku hantar mesej whatsapp sewaktu aku sedang sibuk di pejabat. Sibuk ke atau jadi penyibuk. Huh! Bonda kata mahu ke Tesco beli ubatnya di Nadira Shoppe. Okay, balas aku pendek. Tengahari tu aku telefon suruh siap-siap jadi aku sampai rumah kita boleh zasss keluar. Hah gitu kekdahnya. Jimat masa di situ. Settle beli barang dan aku yang tidak merancang membeli turut sama sekali terjebak hari tu. Maklumlah pula hari gaji. Aku pergi rembat sehelai baju kurung siap, pastu anak-anak aku pula rembat beg kecik nak bawak berjalan ke Rompin masa tu. Selesai membeli kami mengisi perut pulak.

Gegar pula gambar minah ni.

Peace yo! Mamat ni memang suka makan. Semedang lapar.

 Ini menu untuk anak-anak aku.

Ini pula untuk aku. Tom yam kung. Pedas gile. Berdesing telinga aku menghirup kuahnya tapi sedap. Makan tetap diteruskan walaupun hidung sudah mula berair. Itu sahaja kisah outing aku bersama bonda dan anak-anak. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart