Sunday, November 29, 2015

Candy Dessert Corner

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat pagi semua. Entri ini sudah lama tertangguh. Pengantin pun sudah balik berbulan madu agaknya. Dari sehari ke sehari dan kini sudah bawa ke bulan namun entri ini tetap juga di dalam draf. Mood nak menceritakan hal candy booth hasil kerja tangan aku dan biras masih belum kunjung tiba. Diseru-seru pun tidak juga menjengah.

Hari ini aku up kan entri ini juga. Gigih menaip di malam hari untuk menyiapkan entri yang tidak seberapa. Nak cari mood untuk menulis entri ini macam gaya nak tulis novel. Hehehe....Seperti yang sedia maklum, bulan Oktober yang lalu berlangsungnya majlis perkahwinan adik ipar aku. Memandangkan aku ada geng untuk melaksanakan impian untuk candy booth makanya berbulan-bulan juga kami menyiapkan segala mak nenek yang mahu digunakan untuk candy dessert corner kami. Kebanyakannya kami diy aje. Di situ sudah boleh menjimatkan duit.

Mari lihat hasil kerja kami yang tidak seberapa tapi kami berdua amat berpuas hati dengan idea kami sendiri.

Backdrop untuk candy dessert kami. Kain tabir tu kita orang beli kat Nagoya. Semeter RM2. Jadilah kan daripada tak ada.

Inilah rupanya .

Tengoklah makcik berdua tu gigih menyusun segala makanan dan mendeko. Pagi-pagi lagi kita orang dah hadap benda alah ni. Tidur pun tak cukup tapi demi merealisasikan candy dessert ni maka dirabakkan juga mata.

Ini candy corner. Macam-macam yang ada.

Choki-choki, gula, jelly dan sebagainya.

Coklat fountain tidak dilupakan. Penyeri candy booth kami.

Ini pula sudut dessert.

Bermacam-macam kuih-muih yang kami sediakan.

Cupcake ni aku order daripada kawan sekolah aku. Kalau mahu cuba boleh pm facebooknya di SINI.

Muffin ni aku order dengan isteri opismate aku. Sangat sedap sekali. Ramai yang puji kata muffin ni sedap. Kalau mahu order boleh roger di SINI.

Apam polkadot pula aku order dengan jiran setaman aku. Kalau mahu order boleh roger As di SINI.
Talam cendol yang sangat sedap. Ini aku order dengan orang yang sama untuk muffin.

Ini lagi sebahagian daripada dessert. Ada cheesetart, fruit tart, cream puff, congo bar dan bermacam lagi. Itu sahaja entri candy booth aku yang sudah sebulan tertangguh untuk dipublishkan. Semoga perkongsian ini dapat memberi manfaat pada semua. Mana tahu boleh memberi idea pada orang lain pula. Sekian dan wassalam.

Salam pena,






1 comment:

Anonymous said...

Sedapppppnyer semua yang ada tu