Wednesday, November 25, 2015

Setulus Janji Adaptasi Novel Aina Emir

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat tengahari semua. Ini adalah entri scedule ye. Bukan aku menaip di kala waktu bekerja. Tidak sama sekali melainkan kalau sudah kebosanan tahap melampau mungkin aku menulislah juga. Cuma memberitahu supaya tidak tersalah tafsir. Malam tadi bersengkang mata menaip beberapa entri. Gigih ke dak?

Baiklah, siapa yang menonton drama Setulus Janji? Waktu siarannya setiap hari sabtu dan ahad jam 7.00 malam di TV1. Aku memang ikut drama bersiri ini. Satu sebab penulisnya, Kak Aina Emir. Dua, sebab pelakon-pelakonnya. Drama ini adaptasi daripada novel Kak Aina Emir. Sejujurnya aku memang tak pernah baca pun novel Kak Aina. Tapi bila aku ikut drama ini, hati aku melonjak-lonjak untuk dapatkan novelnya.

Inilah cover novel Setulus Janji. Aku sudah dapatkan novel ini secara online. Nanti aku ceritakan ye.

Inilah pelakon utamanya yang membuatkan aku lebih tertarik untuk mengikuti drama bersiri ini.

Heronya Azlee Khairi dan heroinnya Fida Ibrahim.

Ini sudah semestinya babak-babak manis antara hero dan heroinnya. Serba sedikit jalan ceritanya yang aku peroleh dari sumber google.

Sinopsisnya :

Ilham dan Insyirah dua beradik angkat yang dibesarkan  bersama sebagai abang dan adik. Tanpa diduga ada rindu bertamu di hati mereka. Namun, keduanya tidak mampu bersuara, takut andai mereka bertepuk sebelah tangan.
Bertahun-tahun mereka memendam rasa.Hinggalah kedatangan Aiman mendekati impian Insyirah. Ilham yang tersilap menduga mula mengikat Juwita sebagai tunangannya.Mereka berpura-pura menerima orang lain sedangkan hati tidak rela.Keajaiban berlaku, Ilham dan Insyirah disatukan sebagai suami isteri.

Apakah kesudahannya? Sama-sama kita saksikan. Pada sesiapa yang mahu menonton bolehlah menontonnya setiap sabtu dan ahad. Baru episod 10 kalau tak silap. Ada 26 episod semuanya. Kalau yang sudah terlepas episod sebelum-sebelumnya bolehlah tonton secara online. Aku selalu ulang di SINI. Selamat menonton semua! Sekian dan wassalam.

Salam pena,








No comments: