SUKA ENTRY DI SINI???

Monday, November 9, 2015

Coretan Pagi Ini

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat tengahari semua. Hari ini aku bercuti. Tak kemana pun saja cuti mahu berehat dan bersantai-santai di rumah. Lagi pun ada kerja di rumah yang perlu aku siapkan. Rutin hari ini seperti biasa bangkit jam 5.45 pagi sebab nak hantar Adriana ke sekolah.

Aku suruh di ke sekolah lagipun hari ini dia ada sukan di sekolah. Cuma pagi ini keadaannya agak terkawal tanpa huru-hara. Hehehe. Tak payah nak kejar thumb print. Aku rasa bulan ni dah empat kali aku lambat sampai pejabat. Mengharungi kesesakan jalan yang membuatkan aku terlambat.

Pagi tadi seawal jam 7.00 pagi sudah tiba di perkarangan sekolah. Sempat ke gerai kuih tepi sekolah Adriana dan belikan dia roti sosej. Kemudian hantar dia masuk ke sekolah. Oleh sebab dia tahu aku tak kerja, Adriana suruh aku hantar hingga ke dewan. Aku jengah dia dari tangga ni je memang setiap hari aku hantar dia sampai sini.

Aku akan berlalu pergi sebaik sahaja susuk tubuh kecilnya hilang daripada pandangan. Kemudian beriringan dengan Ammar ke kereta. Sampai rumah mak mandikan Ammar kononnya mahu hantar dia ke sekolah. Dalam masa mandikan dia sudah berdrama tidak mahu ke sekolah. Sudahnya hati mama pun tak sampai hati. Mama cuti ammar pun cutilah. Katanya. Baiklah nak.

Sukakan tak payah ke sekolah. Kami sarapan di kedai.

 Aku hentam sepinggan nasi lemak.

 Ajak ayah dan mak aku sarapan sekali.

Adik ipar aku dan anak-anaknya pun ikut. Lagipun sudah lama tidak bersarapan sama di kedai. Bukan senang nak bersama macam ini. Suami masing-masing tak ada, kerja. Jadi isteri-isteri sila berdikari sendiri.Sekian dan wassalam.

Salam pena,







1 comment:

adianiez AIDA said...

meskipun jadik ibu tinggal, but ok la sebab famili dekat, fida.
takde masalah pun. bcoz other famili members are nearby :)
best sgt. if aida ni hah, aduhai parah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart