SUKA ENTRY DI SINI???

Tuesday, November 24, 2015

Urusetia Majlis Jamuan Teh Sempena Sambutan Hari Jadi TYT

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat petang semua. Sudah makan tengahari belum wahai sahabat sekalian. Aku baru sahaja selesai menghabiskan bekalan dari rumah. Bawa nasi putih dan sambal udang. Kebetulan sahabat baik saya Myra Mokhtar berbaik hati memberikan lauknya iaitu telur masak kicap. Terima kasih sahabat!^___^

Baiklah, berbalik kepada tajuk entri. Jumaat lepas kita orang ada Majlis Jamuan Teh sempena sambutan Hari Jadi TYT yang ke 77 tahun. Aku pula dilantik menjadi urusetia yang tak berapa nak setia. Sekian lama tak bertugas untuk apa-apa majlis untuk jabatan minggu lepas dipilih menjadi urusetia. Dipilih ke terpilih ke apa-apa jelah. Hehehe...

Ini sehari sebelum majlis. Kita orang kena melawat kawasan. Dua orang ni namanya Amira. Kini saya ada dua orang sahabat bernama Amira.


Entah apa yang dibincangkan. Aku macam biasa sibuk mengambil gambar macam wartawan membuat liputan.

Selesai semuanya kami diberi minum petang. Siap bungkus bawak balik.

Berderet kereta kami bertiga.


Sebelah pagi kami bergegas ke MITC menaiki kenderaan jabatan.

Sampainya kami di dewan MITC. Sesi untuk tagging meja.

Tagging meja dan inilah meja urusetia.

Sempat bergambar dulu sebelum keluar untuk rehat sebab majlisnya sebelah petang. Inilah barisan urusetia pada hari itu.

Kami bertiga pula yang bergambar.

Kemudian kami ke Melaka Mall. Bersantai-santai mengisi waktu rehat yang panjang.

Sekian lama kami tidak bergambar berdua.

Inilah masanya untuk bersosial. Hehe...

Kami bertiga sekali lagi. Aku suka sekali gambar ini. Tak tahu mengapa. Dulu bertiga juga tetapi selepas sahabat aku bertukar kini sudah digantikan. Rindu semuanya.

Kemudian kami ke MITC. Majlis bermula sebelah petang. Jam 2.30 tetamu sudah mula memenuhi ruang dewan.

Ada persembahan di depan tu.

Ketibaan TYT masa ni.

Jamuan bermula jam 4.30 petang.

Seperti biasa bertiga lagi.

Ini gambar candid. Aku pun tak perasan. Tengoklah bukan main lebar senyum. Tak silap sedang berbual dengan orang depan. Itulah cerita dan kisah aku pada hari jumaat lepas. Sesekali menyibukkan diri apa salahnya. Manalah tahu dengan cara itu kita dapat melupakan perkara yang tidak sepatutnya kita ingat. Betul dak? Sekian dan wassalam.

Salam pena,








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart