SUKA ENTRY DI SINI???

Wednesday, November 25, 2015

Hari Gaji Mesti Semua Orang Suka!

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat pagi semua. Sekejap saja kita sudah berada di hari rabu. Aku seperti biasa melakukan tugas sebagai seorang ibu dan pekerja untuk hari-hari biasa ni. Pagi bergegas menghantar anak-anak ke rumah emak. Cuti sekolah ni tidaklah huru-hara sangat. Hehehe...

Paling best jalan pun tak jem. Kuranglah tekanan perasaan di waktu pagi. Kalau waktu sekolah, awal pagi sudah diragut kebahagiaan. Sepanjang jalan stress. Hahaha...Jem sana sini. Mahu berkejar ke tempat kerja nak mencari parking pula. Kemudian mahu memanjat tangga pula hingga ke tingkat dua. Begitulah kehidupan.

Hari ini biasalah hari yang ditunggu-tunggu buat semua kakitangan kerajaan. Hari gajikan. Bulan ni aku rasa lambat sangat masa berlalu. Bila hari gaji ni biasalah menguruskan hutang-piutang. Selesaikan bil yang bermacam-macam.

Sudah tolak semua hutang-hutang barulah boleh berbelanja untuk diri sendiri. Aku ni menunggu gaji macam-macam hal berlaku bulan ni. Mana yang kereta nak kena betulkan, sandal yang tapaknya sudah kehausan. Tunggu masa je nak tercabut tu. Jadi bolehlah kot nak beli yang murah-murah aje. Janji tidak berkaki ayam kan. Okeylah, sekian entri ringkas untuk pagi ini. Selamat hari gaji dan selamat berbelanja secara berhemah! Wassalam.

Salam pena,








1 comment:

Natagach Natalurp said...

Tips bagus. Terima kasih saling mengingatkan ☺

beloganatano.blogspot.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart