Sunday, April 21, 2013

~Sabtu Dengan Aktiviti~

Assalamualaikum...

Kembali lagi. Mood untuk menulis tengah ada. Itu yang muncul beberapa entri mungkin untuk hari ini. Rajinler sesangat. Saat aku menaip entri ini anak-anak masih lagi beradu. Jadinya, aku mengambil kesempatan untuk menaip entri kedua untuk hari ahad ni sementara menunggu nasi yang ditanak di dapur masak.

Okeylah, nak cerita kisah semalam. Penuh aktiviti dari pagi hingga ke malam. Semalam terajin dan aku termasak. Rasanya sudah lama aku tak cerita kisah aku di dapur. Masak tu memang masak tapi masak yang paling simple kalau boleh. Time kerja memang sudah jarang masak sebab banyak sudah perubahan berlaku dengan rutin harian kami. Balik kerja, siap-siap makan kat rumah mak. Balik rumah tidur je. Itulah antara kisahnya.

Breakfast untuk semalam adalah mee goreng. Memula nak masak nasi lemak tapi sebab ada perubahan aktiviti untuk sebelah malam, itu yang masak mee goreng je.

Masak sikit sambal daging. Asben nak makan.

 Lepas solat zohor, kami keluar. Tempat pertama adalah ke sini.

Mahkota Parade. Lama juga tak datang ke sini. Asben nak ke Pameran Hartanah. Kemudiannya kami ke Dataran Pahlawan. Saja jalan-jalan. Tapi boringler. Tak kena dengan jiwa aku. Aku ajak asben balik sebab nak ke Tesco. Dalam perjalanan nak ke Tesco, asben ajak singgah Aeon Bandaraya. Kita orang lepak-lepak kat food court untuk alas perut. Tetiba perut rasa lapar. Belilah roti, sushi dan air milo. Makanlah kami anak-beranak. Lepas tu barulah kami ke Tesco untuk beli pampers. Tengok jam dah pukul 7 lebih, so nak beli makanan untuk di bawa ke rumah kak long. Ada buat makan-makan sikit sesama sendiri.

Kami beli Domino's Pizza. Yummy!!!Aku suka pizza tapi aku prefer lagi pizza dari pizza hut.

Ada KFC juga yang dibeli oleh mil. Tengok anak-anak menanti ayam untuk diagih-agihkan ke dalam pinggan masing-masing.

Selain pizza dan kfc, ada juga sizzling yee mee yang dimasak oleh kakak ipar asben.

Ammar yang suka makan ayam.

Jemput makan semua. Heeee. Dah jadi bahan kumbahan pun.


Ini family adik ipar aku. Baju oren tu adik ipar aku wan, wifenya kathy dan anaknya alya.

Di mana ada alya di situ ada nana. Apa kes pulak adik ipar aku yang duduk kat kerusi tu?Tak mo makan ke?

Yang pakai spec ni abang ipar aku, along nizam. So malam tadi memang happening makan ramai-ramai. Selesai makan, kami minta diri awal sedikit sebab asben nak packing baju. Itu jelah aktiviti kami semalam. Quality time with family members.

Sekian dulu...






                                                                                                                       

2 comments:

Ummiarissa Mahdi said...

moment berkumpul macam ni yang best kan...

adianiez AIDA said...

seronok ler adik-beradik dekat2.
aida ni sebtg kara di melaka hua hua hua!!!