Monday, April 1, 2013

~Holiday To Cameron Highlands-Part 1~

Assalamualaikum...

Muncul kembali bersama entry kedua untuk hari ini dan juga untuk bulan April ini.  Mengambil kesempatan untuk mengupdate blog ini dengan kisah percutian aku dan juga keluarga ke Cameron Highlands.  Jangan salah faham ye.  Entry ini adalah autopublished sebab tak nak orang ingat aku dok mengadap blog masa waktu kerja je.  Mulut orang ni kita tak boleh nak tutup. Tapi tak apa, kalau dia penat nanti dia berhentilah bercakap.

Oklah, tengok aku dah melalut ke lain.  Aku memang cukup emosi kalau bercakap bab-bab tu.  Memang cukup tertekan.  Baiklah mari aku ceritakan perjalanan kami pada hari pertama ke CH.  Holiday kali ni aku bawak parents aku.  Terlaksana juga nak bawak parents aku ke CH.  Al-maklumlah dia orang tak pernah sampai sana.  Mulanya mak aku tak nak pegi sebab mak aku risau kalau kakinya sakit tapi aku paksa juga.

Kita orang bertolak ke CH hari selasa lepas dengan menaiki kereta comelku.  Memang sempit tapi apa nak buat.  Nanti memang kena beli kereta beso sikit baru selesa nak berjalan jauh.  Kita orang bertolak dalam pukul 12.00 tengahari seperti yang dirancangkan.  Kenapa bertolak lambat?Sebab asben aku balik kerja malam.  Dia tidur dulu sebelum bertolak.  Perjalanan sangat lancar.

Aku yang menjadi co-pilot.  Ini kerjanya mengangkat gambar je.  Bila rasa boring whatsapp dengan SIL dan Mira Mokhtar.  Hp kak nisah rosak tak dapat nak berwhatsapp dengan dia.  Just bagi mesej je sebab hari yang aku bertolak ke CH, kak nisah pula baru balik dari Penang tengok maknya.

Hijau permandangan.  Sedap mata memandang.

Trafik pun lancar.  Nasiblah ada encik twitter yang dijadikan sebagai panduan.

Bila sampai dekat Perak nampaklah gunung ganang.

Masa pergi kita orang naik dari Simpang Pulai.  Cameron, here we come!!

Ipoh.  Mana pulak aku snap picture ni.

Perjalanan sudah bermula mendaki ke CH.

Kabus-kabus sudah nampak.

Aku tinjau-tinjau je dari jauh.  Takut nak tengok.

Yeahhh!!!Sudah sampai CH.

Budak yang pertama kali ke CH.

Begitu juga dengan nana dan atok.  Excited dia orang.

Sampai je kita orang check in apartment setelah kita orang buat keputusan untuk duduk di apartment.  Lepas tu terus pergi mengisi perut sebab masing-masing kelaparan.

Inilah suasana kedai makan yang tidak jauh dari apartment yang kita orang duduk.  Apartment kita orang terletak di Tanah Rata.  Lepas makan balik apartment dan terus tidur untuk merehatkan diri.  Anak-anak aku je malam tu yang tak nak tidur.  Dok ke hulu ke hilir.

Okeylah, nanti bersambung cerita hari kedua kami.  Hari untuk berjalan-jalan sekitar CH.  Memang seronok.  Tengok parents dan anak-anak seronok aku juga turut seronok.  Okey jumpa next entry untuk part 2.  Till then.





                                                                                                                      

1 comment:

Ya ALya said...

akak tulis je siap2 kt atas tu inform ni entry autopublished...

ya pun baru balik dari CH,tapi balik hari je....